معاون دادگستری اردبیل: ۵۷۰ زندانی محکوم مالی در انتظار آزادی هستند

به گزارش ایسنا، یوسف خدادادی در جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل اظهار کرد: تولید و اشتغال بحث روز و مهم و اساسی مسئولان در کشور است چرا که در حال حاضر ریشه تمامی بزه‌ها و آسیب‌های اجتماعی نشأت گرفته از بیکاری، فقر و معضل اقتصادی است.

وی با بیان اینکه تنها راه برون رفت از این وضعیت نابسامان اقتصادی حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و تولید و اشتغال است، خاطرنشان کرد: ضروری است تا نگاه مسئولان به حوزه ایجاد اشتغال و حمایت از واحدهای تولیدی یک نگاه مثبت و موثق باشد چرا که نمی‌توان با نگاه منفی شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال در بعد وسیع بود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل به نگاه جزیره‌ای برخی از مسئولان و متولیان و بانک‌ها به امر سرمایه‌گذاری در اردبیل اشاره کرد و گفت: بانک‌ها باید با نگاه ملی و با هدف آسیب‌زدایی واحدهای تولیدی را در امر اشتغال یاری کنند و ما نباید شاهد پلمپ و تعطیلی واحدهای تولیدی به دلیل دیرکرد اقساط تسهیلات باشیم.

خدادادی بیکاری را منشأ آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق، اعتیاد و اختلافات خانوادگی برشمرد و افزود: ما در کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاران در بحث تولید، سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی با تمام توان در عرصه حاضر شدیم و در دستگاه قضائی این ظرفیت ایجاد شده تا با حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع جلوی تعطیلی واحدهای تولیدی و به تبع آن بیکاری جوانان گرفته شود.

وی تصویب برخی مصوبات در راستای تسهیل امور سرمایه‌گذاران را در کمیته حمایت قضائی یادآور شد و بیان کرد: ما در این کمیته با در نظر گرفتن صرفه و صلاح واحدهای تولیدی با دستگاه‌های اجرایی هم‌اندیشی کرده و سعی داریم تا از ظرفیت ایجاد شده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اردبیل بهترین استفاده را ببریم.

جزییات تصمیمات بورسی امروز/ اراده دولت و مجلس حمایت از بازار سرمایه است
هم اکنون بخوانید

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ادامه داد: در چهار سال گذشته که کمیته حمایت قضائی در اردبیل و با همکاری مستقیم اتاق بازرگانی در اردبیل آغاز به کار کرده مشکل ۴۰۰ واحد تولیدی در اردبیل حل شده و این امر خود سبب تسهیل در امور واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال پایدار و مستمر در اردبیل است.

خدادادی به وجود محکومین مالی در زندان‌های اردبیل اشاره کرد و گفت: ستاد دیه استان اردبیل هر سال مبالغی را برای آزادسازی این زندانیان از محل کمک‌های خیرین و منابع داخلی اختصاص می‌دهد که در سال گذشته زمینه آزادسازی ۴۲۶ زندانی جرایم غیرعمد و محکومان مالی با ۸۰ میلیارد تومان فراهم شد.

وی به برگزاری هر ساله جشن گلریزان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۵۷۰ نفر از زندانیان در اردبیل نیازمند یاری مردم و خیرین هستند تا با بخشودگی جرایم مالی و پرداخت بخشی از بدهی‌ها به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: امسال نیز همزمان با روز دوازدهم ماه مبارک رمضان جشن گلریزان در سالن ولایت اردبیل برگزا ر می‌شود که چشم انتظار یاری خیران هستیم.

در این جلسه که با حضور خیرین، نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل، ریش سفیدان محلات شش‌گانه و رؤسای مؤسسات خیریه اردبیل حضور داشتند طرح هر مسجد آزادی یک زندانی و هر دستگاه اجرایی آزادی یک زندانی مطرح شد که با استقبال حاضرین مواجه شد.

همچنین در این جلسه حاضرین کمک‌های نقدی و مبالغ اهدایی خود را به ستاد دیه استان اردبیل پرداخت کردند.

تبریک و تسلیت رهبر معظم انقلاب برای درگذشت سفیر ایران در یمن
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 9 =

دکمه بازگشت به بالا