گناه صدا و سیما در تبلیغ موسسات را پای وزیر آموزش و پرورش می‌نویسند


گناه صدا و سیما در تبلیغ موسسات را پای وزیر آموزش و پرورش می‌نویسند

وزیر آموزش و پرورش گفت: همانطور که خانم ذوالقدر گناه صدا و سیما در تبلیغ موسسات را پای وزیر آموزش و پرورش می‌نویسد باید اعلام کنم من تلاش خود را در راستای خواسته شما انجام دادم و امیدوارم با این تلاش‌ها بتوانیم مشکل ارتقاء معلمان را برطرف کنیم.

به گزارش پایگاه خبری سیاسی اعتماد نو به نقل از ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی هاجر چنارانی سوال خود در مورد ارتقای جایگاه آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین پرورش انسانی را از وزیر آموزش و پرورش پرسید.

سیدمحمدبطحایی در پاسخ به سوال این نماینده گفت: سوال ایشان به مباحث کلی آموزش و پرورش مربوط می‌شود همان طور که پیش از این گفته شد مهمترین اعتماد نو به نقل از برنامه ما در آموزش و پرورش اجرا و استقرار سند بنیادین تحول است.

وی تاکید کرد: سند تحول با جامعیتی که دارد همه بخش‌های مختلف آموزش و پرورش را در بر می‌گیرد و با اجرای سند تحول هر چه بیشتر می‌توانیم در راستای این خواسته‌ها حرکت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما تلاش کردیم اعتماد نو به نقل از برنامه‌های عملیاتی این موضوع را فراهم کنیم در این راستا شش زیرنظام را تعریف کردیم که حوزه‌های نیروی انسانی، مواد درسی و … را در آن مطرح کرده‌ایم. اعتماد نو به نقل از برنامه سال ۹۷ این بود که این موارد بازتنظیم شود و در سال ۹۸ کاری که انجام دادیم این است که اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی کنیم تا اعتماد نو به نقل از برنامه‌های آموزش و پرورش در واحدهای تابعه مبتنی بر سند تحول باشد.

ترامپ می‌تواند به سمت من هم شلیک کند
هم اکنون بخوانید

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید یادآور شد: الان مشخص است که هر اعتماد نو به نقل از برنامه با کدام زیرنظام منطبق است با محدودیت‌هایی که ایجاد شده اگر بتوانیم تخصیصات خود را دریافت کنیم، امیدوارم بتوانیم گام جدی در اجرای سند بنیادین تحول برداریم.

وی با اشاره به وضعیت مدرک تحصیلی فرهنگیان گفت: هر کارمندی پیش از اینکه بنده وزارت را در دست بگیرم تنها می‌توانست یک بار مدرک خود را ارائه دهد و ما برای حل این موضوع چندین بار مذاکره کردیم که این قانون برای آموزش و پرورش مستثنی شود امیدوارم بتوانیم این مصوبه را برای آموزش و پرورش تغییر دهیم.

بطحایی در بخش دوم صحبت‌های خود در پاسخ به چنارانی گفت: من ضمن تشکر از روحیه معلمی شما می‌خواهم عرض کنم که در بخش اعمال مدارک تحصیلی من به عنوان یک عضو در شورای عالی اداری که دو تن از نمایندگان مجلس هم به عنوان ناظر در آن شورا حضور دارند به دلایلی که شما به آن اشاره کردید تمام تلاشم را برای حل این مشکل انجام دادم.

وی تاکید کرد: معلم هر چقدر تلاش کند و سطح تحصیلات خود را بالا ببرد باید او را تشویق کنیم. یکی از کمک‌های ما این است که اعمال مدارک تحصیلی را در سنوات معلمان اعمال کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بنده سه نامه به آقای انصاری نوشتم و گفتم اعمال یک مقطع تحصیلی اقتضای شغل معلمان است. بنده می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و موضوعی را مطرح کنم چون مجلس هم طرحی در این موضوع داشته است.

آشنا: رقابت انتخاباتی در عصر کرونا جنبه‌های بدیع و ناشناخته‌ای دارد
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: درخواست می‌کنم کمیسیون آموزش جلسه‌ای را تشکیل دهند و از آقای انصاری که عضو دبیرخانه این شورا هستند دعوت شود و من هم به عنوان یک معلم مدافع حرفه‌ای شما خواهم بود.

بطحایی گفت: همانطور که خانم ذوالقدر گناه صدا و سیما در تبلیغ موسسات را پای وزیر آموزش و پرورش می‌نویسد باید اعلام کنم من تلاش خود را در راستای خواسته شما انجام دادم و امیدوارم با این تلاش‌ها بتوانیم مشکل ارتقاء معلمان را برطرف کنیم.

علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت، پیش از آغاز بخش دوم صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش خطاب به هاجر چنارانی گفت: شما در بخشی از صحبت‌هایتان مقایسه‌ای انجام دادید و گفتید پزشکان نسبت به معلمان حقوقشان ۴۰ برابر بیشتر است اما باید توجه شود پزشکانی که تازه مشغول به کار می‌شوند حقوقشان مثل بقیه است در نتیجه این مقایسه شما خیلی دقیق نبود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 18 =

دکمه بازگشت به بالا