ایران طرف‌های برجام را به تهران دعوت کند/ کنفرانس مشترک برای مهار مهاجرت و کنترل مواد مخدر با حضور اروپایی‌ها برگزار شود


ایران طرف‌های برجام را به تهران دعوت کند/ کنفرانس مشترک برای مهار مهاجرت و کنترل مواد مخدر با حضور اروپایی‌ها برگزار شود

استاد اقتصاد دانشگاه اوزنابروک آلمان گفت: دولت روحانی دولت‌های ۵ + ۱ منهای آمریکا یعنی چین، روسیه، آلمان، فرانسه، انگلستان را جهت تبادل نظر و اقدامات جمعی در دفاع از برجام به تهران دعوت کند.

به گزارش پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، محسن مسرت استاد اقتصاد دانشگاه اوزانبورک آلمان از ضرورت تلاش ایران برای ایجاد اجماع جهانی علیه سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا سخن گفت و پیشنهاد کرد دولت روحانی، دولت‌های ۵ + ۱ منهای آمریکا یعنی چین، روسیه، آلمان، فرانسه، انگلستان را جهت تبادل نظر و اقدامات جمعی در دفاع از برجام  به تهران دعوت کند.

پروفسور مسرت در گفت‌وگو با اعتماد نو به نقل از ایلنا گفت: در حال حاضر دولت ترامپ با سیاست‌های غیر قابل قبول و لجوجانه خود علیه چین، اتحادیه اروپا، ونزوئلا و ایران نوعی جو سیاسی ضد آمریکایی در جهان بوجود آورده است که می‌تواند به ایجاد اجماع جهانی در مخالفت با نیروهای تندرو و جنگ‌ طلب در کاخ سفید کمک کند. البته دولت روحانی در این فاصله با اعلام فرصت ۶۰ روزه به اتحادیه اروپا، دولت‌های اروپائی را متوجه مسئولیت‌شان در مقابله با تحریم‌های آمریکا کرد.

وی با بیان اینکه حوزه امکانات ایران به سمت ایجاد اجماع جهانی علیه ایران ، بیش از این نوع اقدامات است، اظهار داشت: به نظر من دولت روحانی باید دولت‌های ۵ + ۱ منهای آمریکا یعنی چین، روسیه، آلمان، فرانسه، انگلستان را جهت تبادل نظر و اقدامات جمعی در دفاع از برجام به تهران دعوت کند.

استاد اقتصاد دانشگاه اوزانبورک آلمان تاکید کرد: اتحادیه اروپا بطور جدی در پی دفاع از برجام است اما هم دولت‌ها و هم افکار عمومی اروپا تا حدوی این واقعیت را هم درک کرده‌اند که آنها تاکنون در اجرای وظایف مقرر شده خود در برجام موفق نبوده‌اند. از طرف دیگر اتحادیه اروپا در ارتباط با مسئله مهاجرت از منطقه به کشورهای اروپایی حساسیت شدیدی دارد و به همین دلیل هم از اینکه آمریکا دست به جنگ جدیدی در منطقه و برای نمونه با ایران بزند وحشت دارند.

حکیم: عادی‌سازی روابط میان عراق و رژیم صهیونیستی هیچ وقت اتفاق نخواهد افتاد
هم اکنون بخوانید

کارشناس مسائل اقتصاد سیاسی و اقتصاد بین‌الملل گفت: ایران می‌تواند به اتحادیه اروپا پیشنهاد کنفرانس مشترک برای مهار مهاجرت و کنترل مواد مخدر را مطرح کند که این کنفرانس الزاما با شرکت سایر کشورهای ذینفع از قبیل افغانستان، ترکیه، سوریه، عراق و غیره انجام خواهد گرفت که به نحوی هم به اجماع منطقه‌ای علیه جنگ طلبان آمریکا کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا