کارن‌باوئر: مرکل باید دوره صدراعظمی خود را کامل کند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، “آنگرت کرامپ – کارن باوئر” که دسامبر سال گذشته همزمان با تصمیم آنگلا مرکل، قدیمی‌ترین رهبر اروپا برای خروج تدریجی‌اش از سیاست، رهبری حزب حاکم را به دست آورد، گفت: تمایل ندارم که به این روند سرعت بخشم.

کرامپ کارن باوئر در مصاحبه‌ای با روزنامه ولت آم زونتاگ گفت: صدراعظم و دولت برای یک دوره کامل انتخاب شده‌اند و شهروندان حق دارند تا انتظار داشته باشند که آنها این دوره را با جدیت طی کنند. از جانب خودم می‌توانم بگویم که من تمایلی برای ایجاد یک تغییر در این مساله ندارم.

مرکل ۶۴ ساله از سال ۲۰۰۵ میلادی زمام امور آلمان را به دست داشته، اما پس از شکست نسبی در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۷ میلادی در مقابل حزب راست افراطی “آلترناتیوی برای آلمان” که با شعار مخالفت با مهاجرت در انتخابات شرکت کرده بود و نیز مخالفت با سیاست‌های مهاجرتی‌اش، توافق کرد تا به عنوان رهبر حزب دموکرات‌های مسیحی آلمان کناره‌گیری کند.

حمایت از حزب دموکرات مسیحی آلمان در آستانه انتخابات ۲۳ مه پارلمان اروپا نزدیک به ۳۰ درصد است که کمتر از آرای مرکل در انتخابات پارلمانی محسوب می‌شود.

کرامپ کارن باوئر گفت: اساساً اوضاع نسبت به اروپا خوب است، اما انتخابات اروپا همیشه واکنشی به شرایط ملی بوده و همین‌امر باعث شده تا در حال حاضر خیلی مثبت به نظر نیاییم.

وی افزود: اختلافات در نقش‌های رهبری فضایی را برای گمانه‌زنی‌ها درخصوص این‌که هماهنگی وجود ندارد، به وجود آورده و این مساله حزب را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

کلینتون: ترامپ با عفو "راجر استون" به دنبال بستن دهان او بود
هم اکنون بخوانید

با این حال کرامپ کارن باوئر گفت: روابط من با مرکل مثل همیشه خوب است. در حال حاضر ما در کمپین انتخاباتی به سر می‌بریم و بسیاری از روزها حتی من بیشتر از همسرم با مرکل صحبت می‌کنم.

وی گفت: ما ائتلافی داریم که منسجم نیست و این امر همکاری را دشوار کرده است.

اعتراضات در برلین علیه افت اقتصادی باعث تشدید گمانه‌زنی‌هایی شده دال بر این‌که دولت ائتلافی ممکن است پیش از انتخابات پارلمانی آتی از هم بپاشد. همین امر فضایی را برای کرامپ کارن باوئر به وجود می‌آورد تا درخواست زودهنگامی را برای اتحاد نقش‌های رهبر حزب و صدراعظم ارائه دهد.

با این حال وی گفت: من برای راه‌اندازی یک پلت‌فرم جدید در کنفرانس حزب دموکرات‌های مسیحی در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی تلاش می‌کنم و تنها پس از آن این حزب می‌تواند کاندیدای خود را برای پست صدراعظمی در انتخابات پارلمانی ۲۰۲۱ میلادی برگزیند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + سه =

دکمه بازگشت به بالا