ایران چیزی جز بیانیه‌درمانی از اروپا ندیده است / ایران در اجرای تصمیم اخیر خود جدی است

به گزارش ایسنا، حسن قشقاوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری شبکه رادیویی “کادناسر” اسپانیا، پیرامون دلیل تصمیم اخیر جمهوری اسلامی ایران برای کاهش تعهدات خود در چارچوب برجام اظهار کرد: طی مدت زمان سه سالی که از اجرای برجام می‌گذرد ایران به کلیه تعهدات خود در این توافق بین‌المللی که مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز قرار گرفته است، عمل کرده و این موضوع طی ۱۴ مورد گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تأیید قرار گرفته است.

وی افزود: این در حالی است که دولت آمریکا به عنوان یکی از طرف‌های توافق یک سال است که از آن خارج شده و طرف‌های اروپایی با وجود آن که پذیرفته‌اند اقدام آمریکا نقض توافق و مغایر قوانین بین‌المللی است اما هیچ گام مؤثری برای انجام تعهدات خود انجام نداده‌اند.

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: دیپلماسی نباید صرفاً لفاظی باشد و تنها به صدور بیانیه اکتفا کرد و باید بخش عملی هم داشته باشد.
 

قشقاوی در ارتباط با بیانیه صادره از سوی اتحادیه اروپا متعاقب تصمیم جدید ایران، اظهار کرد: اروپا بار دیگر تنها به بیانیه‌درمانی اکتفا کرده و ضمن طرح موضوعاتی کلی، هیچ ساز و کار اجرایی برای حل مشکل بیان نکرده است. اروپا باید بداند که ایران در این مسأله خیلی جدی است. تصمیم جدید ایران بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور اتخاذ و اعلام شده و مورد حمایت مردم ایران است.

سفیر ایران در اسپانیا خاطرنشان کرد: مردم ایران انتظار دارند اروپا با مواضع عملی‌تر به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران پاسخ بدهد. این روزها شاهد آن هستیم که اسپانیا در حال اتخاذ تصمیمات عملی برای مقابله با تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه کوبا است و سوالی که داریم این است که چرا در مورد ایران نیز چنین مکانیزمی را دنبال نمی‌کنند؟

احمدی‌نژاد از سال ۸۴ روی موج تخریب هاشمی، کار را شروع کرد
هم اکنون بخوانید

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا همچنین در ارتباط با خطر درگیری نظامی میان ایران و آمریکا، گفت: اظهارات جنگ‌طلبانه مقامات آمریکایی و هم‌پیمانان آن گزینه‌ای است برای آن که دیگران را تهدید قلمداد کنند. به جنگ رسانه‌ای روی می‌آورند تا کشوری را تهدید بخوانند و سپس تعرضات بعدی را علیه آن توجیه کنند و این همان کاری است که آمریکا چهل سال است علیه ایران انجام می‌دهد. اما ایران تهدید نیست و هیچ اقدامی نکرده که تهدید قلمداد شود. همین کار را آمریکایی در عراق زمان صدام حسین کردند و بعداً مشخص شد که همه ادعاهایشان دروغ بوده است.

وی تاکید کرد: مقامات آمریکایی به خوبی از توان نظامی ایران آگاه هستند و می‌دانند ما ترسی نداریم و حتی یک گام نیز عقب‌نشینی نمی‌کنیم. ملت ایران در دفاع از حاکمیت، استقلال و تمامیت سرزمینی خود جدی است و این را قبلاً در جنگ تحمیلی هشت‌ساله رژیم صدام علیه خود ثابت کرده و نشان داده‌اند در مقابل اشغال بیگانگان متحدتر می‌شوند. لذا درگیری نظامی را تقریباً غیرممکن می‌دانم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 20 =

دکمه بازگشت به بالا