افزایش حمایت آمریکایی‌ها از استیضاح ترامپ

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، این‌ در حالی است که در اوایل ماه آوریل نتایج نظرسنجی پایگاه نظرسنجی Iposos و خبرگزاری رویترز نشان می‌دهند که میزان حمایت از استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ۴۰ درصد بود.

در این میان ۴۲ درصد اعلام کرده‌اند که ترامپ نباید استیضاح شود و دیگران نیز هیچ نظری در این زمینه نداشتند.

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ انجام شده، حمایت از استیضاح ترامپ بیشتر در میان طرفداران دموکرات و مستقل‌ها است.

۵۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که تحقیقات درباره رئیس جمهوری آمریکا باید درباره امور دیگر مهم دولتی نیز انجام شود.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر می‌شود که به تازگی فعالان آمریکایی به همراه دو قانونگذار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اقدام به تحویل امضای ۱۰ میلیون نفر در پای عریضه‌های درخواست آغاز روند استیضاح دونالد ترامپ به کنگره کردند.

از سوی دیگر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است که تحقیقات رابرت مولر، بازرس پرونده تحقیق درباره ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه نشان دهنده این است که او از اتهاماتش تبرئه شده است.

اما دموکرات‌ها بر این باور هستند که با این حال تحقیقات مولر نشان می‌دهد که احتمالاً ترامپ در برخی از موارد مرتکب ممانعت از اجرای عدالت شده است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۳۲ نفر از اعضای کنگره بر این باور هستند که گزارش مولر منصفانه بوده است اما ۴۷ درصد مخالفت خود را با آن اعلام کرده‌اند.

میزان محبوبیت ترامپ در این نظرسنجی همانند نتایج نظرسنجی ماه گذشته است. ۳۹ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که آنها ترامپ را تایید می‌کنند و ۵۵ درصد نیز مخالف آن هستند.

انفجار در ناوشکن آمریکایی در بندر سن دیگو/ ۱۸ نظامی آمریکایی زخمی شدند
هم اکنون بخوانید

این نظرسنجی به صورت آنلاین به زبان انگلیسی در سراسر آمریکا صورت گرفته است. ۱۰۰۶ نفر بزرگسال در آن شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهار =

دکمه بازگشت به بالا