پرونده الکترونیک سلامت؛ زمینه‌ساز اجرای "نظام ارجاع" و "پزشک خانواده"

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی در نشست مشترک با رئیس و معاونان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد که با حضور دکتر جان بابایی- معاون درمان وزارت بهداشت و دکتر صفی خانی- رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات – درباره اعتماد نو به نقل از برنامه نظام ارجاع برگزار شد، گفت: وجود هماهنگی مطلوب میان معاونت های درمان و بهداشت و ایجاد اقدامات تیمی مناسب، برای اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه پرونده الکترونیک به عنوان سطح یک نظام ارجاع و  توانمندی فناوری اطلاعات از قابلیت‌های خوب دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.  در این راستا، سطح دو و سه اعتماد نو به نقل از برنامه نظام ارجاع به‌طور قطع قابلیت اجرای کامل در این دانشگاه را دارد.

وی داشتن پرونده الکترونیک کارآمد را اولویت و زمینه اجرای مناسب اعتماد نو به نقل از برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده دانست و تصریح کرد: در قالب این پرونده می‌توان با ایجاد راهنماهای بالینی اعتماد نو به نقل از برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را اجرایی کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تکریم و رضایتمندی گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت باید در اعتماد نو به نقل از برنامه نظام ارجاع مورد توجه قرار گیرد،اظهارکرد: در این راستا باید ضمن ایجاد سیستم نوبت‌دهی مناسب در مراکز درمانی، نتایج این اعتماد نو به نقل از برنامه برای مردم و ارائه دهندگان خدمت قابل لمس باشد.

رییسی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تکریم ارباب رجوع در دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سیستم نوبت‌دهی و در نظر گرفتن بخش‌های پاسخگویی برای ارجاع شدگان گفت: می توان با راه اندازی سامانه پیامکی به گیرندگان خدمت زمان مراجعه و نوبت وی اطلاع‌رسانی شود.

مدارس آنلاین
هم اکنون بخوانید

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه نظام ارجاع اظهارکرد: می توان ضمن جلوگیری از ایجاد محدودیت برای گیرندگان خدمت و افزایش رضایتمندی از ازدحام و افزایش بار در مراجعه بیماران به مراکز دولتی نیز پیشگیری شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس اعتماد نو به نقل از برنامه وزارت بهداشت، از اول تیر ماه پرونده الکترونیک در سطح یک خدمات و برای پزشکان عمومی اجرایی می‌شود،گفت: در سطح دو اعتماد نو به نقل از برنامه نیز تشخیص بیماری، نوع تجویز و تعیین تکلیف بیماران باید مشخص شود و مورد توجه قرار گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، رئیسی اجرای کامل نظام ارجاع در سه سطح در بخش‌های خصوصی و دولتی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را گام مهمی برشمرد که به‌طور حتم با توجه به ظرفیت‌های این دانشگاه قابل اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا