حملات پهپادی در طرابلس لیبی، پای ناظران سازمان ملل را وسط کشید

به گزارش ایسنا، طبق این گزارش که به دست خبرگزاری رویترز رسیده است، در حمله ۲۰ آوریل به طرابلس، پایتخت لیبی یک موشک هوا به زمین شلیک شد که از نوع بی‌ای-۷ بوده که برای شلیک از پهپاد طراحی شده است. ناظران سازمان ملل متحد همچنین با استناد به تصاویر ویدیویی تاکید کردند، حملات هوایی دیگری هم در طرابلس با شلیک موشک‌های هوا به سطح انجام شده است.

ناظران بر تحریم‌های سازمان ملل تاکید کردند: هیات مذکور در حال بررسی استفاده احتمالی از پهپادها به دست ارتش ملی لیبی یا یک طرف سوم در حمایت از آنها است. رویت چنین پهپادهایی در لیبی نقض تحریم‌های تسلیحاتی است.   

تازه‌ترین تحولات خشونت‌بار در لیبی از ماه گذشته آغاز شد. نیروهای وابسته به خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای ارتش ملی لیبی به سمت طرابلس پیشروی کردند و انتظار داشتند ظرف چند روز کنترل آنجا را به دست بگیرند اما نیروهای فائز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی با کمک گروه‌های مسلحی از بخش‌های غربی لیبی آنها را در حومه جنوبی زمین‌گیر کردند.

براساس گزارش سازمان ملل، بیش از ۴۴۰ تن کشته و ده‌ها هزار غیرنظامی آواره شده‌اند. طبق گزارش سازمان ملل متحد، موشک‌ بی‌ای-۷ تنها در چین، امارات و قزاقستان مورد استفاده است اما برخی از کشورهایی که پهپادهای وینگ‌ لوونگ را عملیاتی کردند می‌توانند از این موشک‌ها استفاده کنند. این پهپادها مورد استفاده چین، امارات، قزاقستان، مصر، اندونزی، نیجریه، پاکستان، عربستان، صربستان و ازبکستان هستند.

انتهای پیام   

مادورو: بر سر دستور کار مذاکرات با هیئت آمریکایی توافق شده است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا