رونمایی از گور سلطنتی باستانی در بریتانیا

به گزارش ایسنا و به نقل از اسکای نیوز، پس از آنکه محققان و باستان‌شناسان آثار باستانی گور سلطنتی کشف شده در سال ۲۰۰۳ را مورد بررسی قرار دادند، ارزش آن را معادل کشف مقبره توتنخامون ارزیابی کردند. این مقبره که قدمت آن به دوران «آنگلوساکسون‌ها» بازمی‌گردد، بین یک انتشارات و یک سوپرمارکت در منطقه «پریتلول» انگلستان کشف شد.

حال که ۱۶ سال از اکتشاف این گور می‌گذرد، آثار باستانی متعلق به این گور که گمان می‌رود قدیمی‌ترین گور سلطنتی دوران آنگلوساکسون‌ها باشد، به نمایش گذاشته خواهند شد.

کارشناسان معتقدند مقبره کشف شده متعلق به« Seaxa» ، برادر «Saebert» پادشاه آنگلوساکسون منطقه «اسکس» است. تاریخ گذاری رادیوکربنی نشان می‌دهد قدمت این گور به سال‌های بین (۶۰۵- ۵۷۵ پس از میلاد مسیح) بازمی‌گردد.

طبق اظهارات باستان شناسان همچون مقبره مشهور «توت عنخ آمون» در مصر، این مقبره نیز دست‌نخورده و سالم باقی مانده است.

در کنار این گور حدود ۴۰ اثر باستانی که متعلق به شاهزاده باستانی «‌اسکس» است نیز کشف شد. از جمله آثار کشف شده در این گور می‌توان به بقایای یک ساز زهی و یک جعبه نقاشی شده ۱۴۰۰ ساله اشاره کرد.

تصویر بقایای تنها نقاشی چوبی متعلق به دوران
آنگلو
ساکسون‌ها در
بریتاینا
این تصویر بقایای ظرف چوبی را نشان می‌دهد که با استفاده از طلا تزئین شده است
تصویر جام‌های شیشه‌ای
کسف شده در مقبره

تنها بقایای باقی مانده از شاهزاده آنگلوساکسون دفن شده در این مکان قسمت‌هایی از دندان اوست که نشان دهنده این است که او مطمئناً بیش از شش سال سن داشته است.

اما با توجه به سگک طلایی یک کمربند کشف شده در این مکان می‌توان دریافت که این شاهزاده یک نوجوان و یا یک مرد جوان بوده است.

پادکست / از تنش در آمریکا تا تنش‌های منطقه‌ای
هم اکنون بخوانید
سکه‌های طلایی کشف شده در مقبره
تصویر سگک طلایی کشف شده در گور
آنگلو
ساکسون
تصویری که باستان‌شناسان از وضعیت اولیه گور ارائه داده‌اند.

«سوفی جکسون» مدیر مؤسسه اکتشافی MOLA، یکی از کارشناسانی است که آثار این مقبره را مورد بررسی قرار داده است.«جکسون» در خصوص این اکتشاف بیان کرد:« این یکی از حیرت آور ترین اکتشافاتی است که تاکنون در انگلستان صورت گرفته است. این مقبره نمونه بریتانیایی مقبره توت عنخ آمون» است که آثار آن برای ۱۴۰۰ سال دست نخورده باقی مانده‌اند.»

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا