پیام ما به آمریکایی‌ها؛ از مواضع خود کوتاه نمی‌آییم

محسن کوهکن در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اخیرا آمریکایی‌ها در نزدیکی سالگرد خروج خود از برجام خرید و فروش ماحصل فعالیت‌های هسته‌ای ایران که جنبه انسان‌دوستانه‌ای دارد را تحریم کرده است؛ معنایش این است که اگر ما برای نیازهای پزشکی، درمانی و تشخیصی به برخی موادی که در دایره این علم تعریف می‌شود نیاز داشته باشیم و آنها این مواد را به ما ندهند و آب سنگین ما را نخرند، باید صفر تا صد نیازمان را خودمان تولید کنیم. این می‌تواند یکی از اقدامات متقابل در قبال آمریکا باشد که خلاف برجام هم نیست.

وی ادامه داد: پیام ما باید به صورت روشن و صریح به آمریکا این باشد که ما بر مواضع خود ایستاده‌ایم و از چارچوب‌هایمان کوتاه نمی‌آییم. در این صورت شک نکنید که آمریکایی‌ها کوتاه می‌آیند؛ زیرا آنها شرایطی ندارند که بخواهند با ما کل کل کنند. وضعیت داخلی آمریکا و وضعیت آنها در منطقه چنین چیزی را نمی‌طلبد؛ لذا کافی است که آنها بدانند که عزم ما جدی است و بدین منظور لازم است در جبهه داخلی همه حرف واحد بزنیم.

کوهکن با بیان این‌که بعید است عقلانیت آمریکایی‌ها به حدی باشد که به برجام برگردند و بخواهند این شکست را بپذیرند، یادآور شد: اگر ما اقدام متقابلی در زمینه‌ی هسته‌ای داشته باشیم در این صورت کارشناسان هم خواهند گفت که تمام تلاش انجام شده که ایران در برجام نگه داشته شود برای این‌که از یک حد و یک سقف فعالیت حتی در زمینه صلح‌آمیز منع شود و حالا که چنین تحریمی انجام شده ایران بدون نقض برجام پا به میدان گذاشته است، لذا این یکی از اقداماتی است که می‌تواند در این برهه تعیین‌کننده باشد.

لغو مجوز ۲ نفتکش توسط یک مؤسسه آمریکایی به دلیل حمل نفت ایران
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا