بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق در رابطه با دیدار صالح و پمپئو

به گزارش ایسنا، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که برهم صالح، رئیس جمهور عراق در دیدار سه‌شنبه شب با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که شراکت استراتژیک با آمریکا برای کشور عراق مهم است و در عین حال حفظ روابط حسنه با همسایگان عراق را هم برای این کشور بسیار حائز اهمیت خواهند.

وی همچنین بر پایبندی به “سیاست توازن سیاسی که پل‌های دوستی و همکاری با تمام دوستان و همسایگان از جمله ایران را ایجاد می‌کند”، تاکید کرد.

برهم صالح همچنین گفت که عراق خواستار گسترش روابط دوجانبه با آمریکا و تمام کشورهای برادر و دوست در تمامی زمینه‌ها است.

رئیس جمهور عراق گفت: بغداد به دنبال ایجاد روابط با تمام کشورها بر اساس منافع ملی و گسترش همکاری‌هاست. عراق نقشی اساسی در منطقه ایفا می‌کند و به مکانی برای گفت‌وگو و تفاهم همگان به دور از درگیری و تنش تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز یک منبع آگاه اعلام کرده بود که پمپئو و برهم صالح بر مساله تمدید معافیت‌های عراق از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و عدم ایجاد تنش با ایران تاکید کردند.

سفر غیرمنتظره مایک پمپئو، رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا به عراق شبانه و تحت تدابیر امنیتی شدید انجام شد.

او به پایگاه خبریان گفت: هدف از این سفر این بوده که به مقام‌های عراقی نشان دهد که آمریکا از استقلال عراق حمایت می‌کند.

پمپئو پیش از دیدارهایش با مقامات عراقی اظهار کرد که در این ملاقات‌ها به این موضوع خواهد پرداخت که “هرگونه حمله‌ای از سوی ایران و گروه‌های وابسته به آن علیه نیروهای آمریکایی در عراق، بر دولت عراق نیز اثر می‌گذارد. “

آماده رفع سوء تفاهمات با برخی کشورهای حوزه خلیج فارس خواهیم بود
هم اکنون بخوانید

وزیر امور خارجه آمریکا این ادعای مضحک را نیز مطرح کرد که کشورش با توجه به فعالیت‌ها و اقدامات ایران، نسبت به استقلال عراق نگرانی دارد.

او پیش از ورود به بغداد، بیان کرد: می‌خواستم به بغداد بروم، با رهبران این کشور صحبت کنم و به آن‌ها اطمینان دهم که ما آماده‌ایم همچنان اطمینان حاصل کنیم که عراق، مستقل است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا