برای نوسازی بافت‌های فرسوده مشارکت شهروندان نیاز است

به گزارش ایسنا، کاوه حاجی‌علی‌اکبری در مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان نوسازی شهرداری تهران که در محل باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: با مروری بر سابقه ۵۰ ساله سازمان نوسازی شهرداری تهران قطعاً مشاهده خواهیم کرد که اولین رگه‌های فرسودگی شهر تهران در دهه ۴۰ مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: در نیمه‌های دهه ۴۰ سه موضوع اصلی تهیه طرح جامع شهر، نوسازی شهر و تهیه اعتماد نو به نقل از برنامه برای زمین‌گودهای تهران به عنوان سه مأموریت اصلی سازمان نوسازی شهرداری تهران پس از تأسیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در دهه ۵۰ و دهه ۶۰ اقدامات عمرانی همانند ساخت مراکز اداری تجاری، ساخت پایانه‌ها و همچنین ساخت نخستین پارکینگ در محله لاله‌زار توسط سازمان نوسازی انجام گرفت.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در دهه ۷۰ ساخت و ساز در حاشیه اتوبان نواب آغاز شد، افزود: در دهه ۸۰ شهرداری تهران نوسازی بافت‌های فرسوده را در اولویت کاری خود قرار داد و در حقیقت می‌توان سال ۱۳۸۱ را مبدأ مأموریت اصلی این سازمان یعنی نوسازی بافت‌های فرسوده دانست.

وی افزود: توسعه محله‌ای اولین مأموریت پیش روی این سازمان بود که زیرشاخه‌هایی از جمله استقرار محله‌ای، اعتماد نو به نقل از برنامه‌محوری برای ۱۵۰ محله هدف و ترغیب ساکنان مالکان به نوسازی ساختمان‌های خود بود.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مأموریت‌ها و سیاست‌گذاری‌های مرتبط با نوسازی بافت‌های فرسوده در سازمان نوسازی شهرداری تهران بهره‌گیری از مشارکت مردمی در تحقق این هدف مهم است. در حقیقت با نهادهای اجتماعی و پایگاه‌های محله‌ای برای اجرای این مأموریت هماهنگی صورت گرفته است.

تاکید مدیریت بحران بر عدم تردد غیرضرور مردم پایتخت در فضای باز
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا