خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۶ اردیبهشت ماه

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست علی لاریجانی و پس از دو ساعت و نیم جلسه غیرعلنی برگزار شد وطرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافتهای تاریخی فرهنگی و… در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

همچنین در  جلسه غیرعلنی امروز با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، بیژن زنگنه وزیر نفت و محمدباقر نوبخت رییس سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه، نحوه‌ مدیریت مصرف بنزین در کشور بررسی شد.

علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی  به توضیحات کوتاهی در خصوص مطالب مطرح شده در جلسه غیرعلنی پرداخت و گفت: مجلس مخالف افزایش قیمت بنزین به خاطر قاچاق سوخت از کشور است. اکثر نمایندگان معتقدند برای کاهش قاچاق سوخت از کشور، نظام سهمیه‌بندی سوخت احیا شود.

در توضیح جلسه غیر علنی بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رییسه مجلس هم تاکید کرد که هیچ گونه افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت و احیای کارت سوخت تنها برای ساماندهی بنزین است و مصرف آن هم سقفی ندارد.

ناطقین امروز مجلس

خجسته: در برابر گرانی کالاها همانند مخالفت با افزایش قیمت بنزین مقاومت کنیم

نیکزادی‌پناه: از صادرات خرما جلوگیری نشود

تاکید یک عضو کمیسیون اقتصادی بر راه‌اندازی بازاریابی دیجیتال

نقوی‌حسینی: همه مدیران اجرایی کشور باید سرخط خدمت مردم قرار بگیرند

***

نمایندگان مجلس سازمان میراث فرهنگی را مکلف به تدوین دستورالعمل‌های مورد نیاز برای مدیریت بهره برداری، نگهداری و پشتیبانی بناها، اماکن و بافتهای تاریخی و فرهنگی با اولویت واگذاری فعالیت‌ها به بخش غیر دولتی کردند.

همچنین در جریان بررسی جزییات طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی – فرهنگی نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دیگر رعایت حقوق مالکانه مردم در حفاظت و احیای بافت‌های تاریخی و فرهنگی را الزامی دانستند.

هنوز تا محو کامل تروریسم از منطقه فاصله داریم
هم اکنون بخوانید

محمد جواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر از تهیه یک طرح دوفوریتی برای ممنوعیت برگزاری افطاری با استفاده از هزینه‌های دولتی خبر داد و افزود: من و آقای مفتح طرحی را با قید دو فوریت تدوین کردیم که در آن ممنوعیت دادن افطاری و هدایا از اعتبارات غیرشخصی پیش‌بینی شده است. در این طرح تمام دستگاه‌های ذیل ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری از این‌که به عناوین مختلف از اعتبارات دستگاه‌هایشان افطاری بدهند منع می‌شوند.

در ادامه جلسه علنی علیرضا رحیمی، دو فقره سوال نماینده مردم سبزوار از وزیر آموزش و پرورش را اعلام وصول کرد.

در پایان نیز علی‌اصغر یوسف‌نژاد، تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مدیران اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا