جفاست گفته شود پرونده کرباسچی به بهمن کشاورز شهرت بخشید

به گزارش ایسنا منوچهری در مراسم گرامیداشت زنده یاد بهمن کشاورز که عصر امروز در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد اظهار کرد: من با توجه به حدود ۳ سال اختلاف سنی که با آقای کشاورز داشتم هم نسل ایشان تلقی می‌شوم. شاید جوانان این دوره به دغدغه‌های زمان ما آگاه نباشند. بهمن کشاورز به اتحادیه و کانون وکلا شخصیت بخشید. در پرونده آقای کرباسچی جفاست که گفته شود این پرونده موجب شهرت و محبوبیت ایشان شد بلکه برعکس به عقیده من اگر آقای کرباسچی محبوبیتی پیدا کردند به جهت این بود که آقای کشاورز با آن صلابت و استواری و تسلط به موضوع ایشان رسیدگی کردند.

این وکیل دادگستری عنوان کرد: ایشان یک وکیل تمام عیار را برای مردم به نمایش گذاشتند. من سال ۵۱ با اسم ایشان آشنا شدم. با توجه به مطالعات تاریخی با خانواده ایشان و افکار و عقایدشان آشنایی پیدا کرده بودم. در جامعه‌ای که امکان کار حرفه‌ای مستقل بنا به دلایلی وجود نداشت و ما گرفتار تفکر ایلی و عشایری بودیم، جوان‌هایی که به دنبال هویت می‌گشتند یا توده‌ای بودند یا مصدقی تا برای خود هویت کسب کنند. این موضوع هنوز هم وجود دارد یکسری قالب‌هایی برای ما مشخص شده بود که باید در آنها جا می‌گرفتیم اما یکی از خصایص شادروان کشاورز این بود که علی رغم بنام بودن و متصل بودن به یک عشیره مهم، این بود که با یک فرهنگ غنی به عنوان یک شخصیت مستقل عمل می‌کند و جلو می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: ایشان از کودکی و نوجوانی استقلال فکری داشت. به جهت اینکه ما در جامعه‌ای زندگی می‌کردیم که در مورد فردیت و ماهیت انسان موضوعیتی وجود نداشت. بهمن کشاورز به عنوان یک انسان مستقل وارد جامعه وکالت شد. اینکه بگوییم ریاست او بر کانون یا اتحادیه او را به شهرت رساند جفای کامل است. اینکه چرا از جمع کثیر وکلا آقای کرباسچی بهمن کشاورز را انتخاب کرد، مسأله مهمی است. او توانست میان مردم و وکلا محبوبیت پیدا کند و به جامعه وکالت و اتحادیه شخصیت ببخشد.

آمریکایی‌ها به‌دنبال نسخه مکمل برای برجام هستند
هم اکنون بخوانید

منوچهری در پایان بیان کرد: ایشان بسیار با فرهنگ بودند. یکی از ویژگی‌های لازم برای وکیل دادگستری این است که با فرهنگ باشد. یعنی وکیل باید ذاتاً آدم بافرهنگی باشد نه اینکه مانند هنرپیشه‌ها ادای فرهنگ را در بیاورد. او با مخالفین خود با احترام فراوان برخورد می‌کرد. امیدوارم جوانان از بهمن کشاورز درس بگیرند و راه او را ادامه بدهند.

به گزارش ایسنا،  گودرز افتخار جهرمی رئیس پیشین کانون وکلای مرکز نیز در این مراسم اظهار کرد: مرحوم بهمن کشاورز شمع عالم توفیق و محتشم علم و عمل بود. هر اتفاقی که می‌افتاد و جنبه حقوقی داشت و هر مصوبه‌ای که ارتباط با حقوق و کانون وکلا داشت ما یادداشتی از او در جراید می‌دیدیم. مرگ او مرگ فضیلت بود.

وی همچنین گفت: بهمن کشاورز همیشه در کارهای خوب پیش قدم بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا