ماجرای گلایه کشاورزان از مجتمع پتروشیمی خراسان چه بود؟

عبدالله یوسفی در گفت‌وگو با پایگاه خبری ایسنا اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی در این استان واقع شده است اما اختصاص کود به خراسان شمالی و سایر استان بر طبق سهمیه‌های مشخص صورت می‌گیرد.

وی افزود: شرکت خدماتی و حمایتی کشاورزی خراسان شمالی معین تأمین کود شیمیایی ۱۰ استان است و باید کود مورد نیاز آنها را تأمین کند و این کود به صورت سهمیه‌ای و به شکل ماهیانه به آن استان‌ها اختصاص می‌یابد.

یوسفی ادامه داد: در ماه‌هایی از سال، کشاورزان خراسان شمالی مصرف کود شیمیایی برای زمین‌های کشاورزی خود ندارند در نتیجه به دنبال دریافت سهمیه خود نمی‌روند و در ماه‌هایی از سال همچون اسفند و فروردین ماه نیز مصرف آنها بالاست.

وی اظهار کرد: در ماه‌هایی که مصرف کشاورزان پایین است و تقاضای دریافت سهمیه خود را نمی‌کنند، مجتمع پتروشیمی میزان تولید خود را صادر می‌کند.

این مقام مسئول خطاب به کشاورزان بیان کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود تا در زمان‌هایی که میزان مصرف کود شیمیایی آنها اندک است، کود شیمیایی را دریافت و برای ماه‌هایی که میزان مصرف آنها افزایش می‌یابد، ذخیره کنند، علاوه بر آن در حال پیگیری برای افزایش سهمیه خود شیمیایی کشاورزان خراسان شمالی از سوی مجتمع مذکور هستیم اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

پیش از این مطرح شده بود که مجتمع پتروشیمی خراسان که در بجنورد واقع است از اختصاص کود اضافی مورد نیاز کشاورزان خودداری کرده سپس محصول تولیدی را برای صادرات به جنوب کشور ارسال می‌کند و کشاورزان مجبور هستند کود مورد نیاز را از جنوب دوباره وارد کنند.
انتهای پیام

هدف‌گذاری ۸۴ میلیون دلاری صادرات پوشاک برای سال جاری
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا