جشنواره "تاک پلو" در خلیل‌آباد برگزار شد

محمد جواد بلبلی در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت‌وگو با پایگاه خبری ایسنا، بیان کرد: تلاش می‌شود با برگزاری ۵ تا ۶ جشنواره در سال از جمله تاک پلو بتوانیم ظرفیت گردشگری شهرستان از جمله غذاهای سنتی و فرهنگ و آئین منطقه را به نقاط مختلف کشور معرفی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به تبلیغاتی که صورت گرفت در این جشنواره پذیرای مهمان‌هایی از مشهد، بیرجند، بردسکن، زاهدان و کاشمر بودیم.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خلیل‌آباد عنوان کرد: با توجه به این که در شهرستان خلیل‌آباد دو اقلیم متفاوت داریم و از سویی به عنوان یک باغ شهر معرفی شده می‌توان در جذب گردشگرانی از شهرهای مختلف به خصوص گردشگران خارجی موفق عمل کرد.

وی همچنین افزود: با راه‌اندازی اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی نیز منجر به افزایش ماندگاری مسافران می‌شود و در بالا رفتن میزان گردشگر پذیری اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایی در دست انجام است.

بلبلی عنوان کرد: بعد از ماه مبارک رمضان جشنواره آبگرم و در شهریورماه نیز جشنواره انگور و در ادامه نیز جشنواره کشمش را در شهرستان برگزار خواهیم کرد.

کشاورزی یکی از ظرفیت‌های شهرستان

در ادامه این مراسم فرماندار خلیل‌آباد به ایسنا گفت: کشاورزی یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب شهرستان خلیل‌آباد بوده و هست که تاثیر بسیار مطلوبی در جذب گردشگر دارد.

مجتبی شاکری افزود: بخش کشاورزی شهرستان این توانایی را دارد که بتواند در ایام برداشت محصول گردشگر کشاورزی را در منطقه داشته باشیم.

وی ادامه داد: بدون شک برپایی جشنواره‌هایی همانند تاک پلو نه تنها در جذب گردشگر بسیار حائز اهمیت است بلکه حتی می‌تواند سرمایه‌گذاران بسیاری را با معرفی پتانسیل‌های شهرستان جذب و از سویی ظرفیت‌ها و استعدادها و قابلیت‌های کشاورزی منطقه را معرفی کرد.

سه چهره ماندگار سینمای حوزه هنری تجلیل شدند
هم اکنون بخوانید

فرماندار خلیل‌آباد گفت: امسال فعال کردن معین‌های اقتصادی و رونق اقتصادی در شهرستان‌ها یکی از موضوعات مدنظر جذب سرمایه‌گذار برای بخش‌های مختلف منطقه است.

جمع‌آوری روزانه ۳۰ تن برگ انگور

وی در ادامه عنوان کرد: شهرستان خلیل‌آباد با شش هزار هکتار باغات انگور قطب تولید انگور در استان بوده که سالانه بالغ بر یک‌صد هزار تن محصول و روزانه بیش از ۳۰ تن برگ انگور نیز برداشت می‌شود.

 فرماندار خلیل‌آباد بیان کرد: اکنون بالغ بر ۲۳ رقم انگور در خلیل‌آباد تولید می‌شود که ارقام بی‌دانه آن مانند پیکامی و عسکری مناسب تبدیل به کشمش و ارقام دانه‌دار مانند سبز مال، ریش ‌بابا و رزقی نیز مناسب محصولاتی نظیر طیفی و مویز است.

وی همچنین هدف از برپایی این جشنواره را حفظ و احیای آئین‌ها و آداب و رسوم قدیم و معرفی غذاهای محلی ذکر کرد و گفت: تاک پلو یکی از غذاهای محلی و محبوب شهرستان خلیل آباد است که همه ساله در فصل بهار با توجه به رویش برگ‌های درخت انگور و فصل برداشت برگ مو در این شهرستان پخت می‌شود.

شاکری عنوان کرد: به همین منظور برای سومین سال پیاپی جشنواره خانوادگی تاک پلو در اردوگاه شهید جعفریان خلیل‌آباد برگزار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + بیست =

دکمه بازگشت به بالا