سرگرم بازی آمریکا نشویم/ باید در نظام درآمدهای خود تغییراتی را ایجاد کنیم/ استارت جنگ را نمی‌زنیم اما تماشاگر صرف هم نیستیم


سرگرم بازی آمریکا نشویم/ باید در نظام درآمدهای خود تغییراتی را ایجاد کنیم/ استارت جنگ را نمی‌زنیم اما تماشاگر صرف هم نیستیم

یک نماینده مجلس دهم با اشاره به تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران گفت: احتمالا با مشکلاتی مواجه می شویم بر همین اساس باید در نظام درآمدهای خود تغییراتی را ایجاد کنیم.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری سیاسی اعتماد نو به نقل از ایلنا در بیان ارزیابی خود از تاثیر تحریم‌های آمریکا بر وضعیت اقتصادی کشور گفت: تا زمانی که ما اصرار داریم که اقتصادمان نفتی باشد، وضع همین است. حرف من این است که ما چرا سرگرم بازی آمریکا هستیم؟

وی با طرح این پرسش که چرا تهدیدات آمریکا را به فرصت تبدیل نمی‌کنیم؟، اظهار داشت: اصلا نباید نفت بخواهیم. باید بگوییم ما نفت نمی‌خواهیم و تلاش کنیم که اقتصاد غیرنفتی ایجاد کنیم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که بودجه سال ۹۸ را بر اساس فروش یک‌ونیم میلیون بشکه نفت بسته‌ایم حالا تحریم‌های آمریکا چقدر بر اقتصاد ما اثر می‌گذارد؟، گفت: احتمالا مشکلاتی به ما برمی‌خورد و درنتیجه باید در نظام درآمدهای خود تغییراتی را ایجاد کنیم.

این عضو کمیسیون اعتماد نو به نقل از برنامه‌وبودجه افزود: اگر دولت وقت بگذارد، در تبصره ۱۹ قانون بودجه می‌توان صرفه‌جویی کرد که بر این اساس پروژه‌ها واگذار می‌شود و خدماتی ارائه می‌شود و بخش خصوصی به میان می‌آید. در تبصره ۱۴ هم در بحث هدفمندی یارانه‌ها هم می‌توانیم تغییراتی را ایجاد کنیم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با تاکید بر اینکه همین الان در این وضعیت می‌توان در درآمدها و هزینه‌ها تغییراتی ایجاد کرد و از صرفه‌جویی‌ها بهره برد، عنوان کرد: برای این کار تیمی علاقه‌مند و چابک می‌خواهیم که به این کار ورود کنند. ما می‌توانیم اقتصاد خود را از این وضعیت خارج کنیم. نمی‌خواهم بگویم درست کردن اقتصاد کاری ساده است ولی به هر حال در جنگ اقتصادی هستیم و باید تلاش بیشتری کنیم.

بیانیه مشترک کانادا،‌ اوکراین، سوئد، افغانستان و بریتانیا درباره سانحه اخیر
هم اکنون بخوانید

وی در واکنش به اظهارنظرهایی مبنی بر بستن تنگه هرمز که از سوی برخی کارشناسان جهت مقابله با اقدامات آمریکا مطرح می‌شود، گفت: من معتقدم که ما هیچ‌وقت استارت جنگ را نزنیم ولی اگر به ما تحمیل کردند و خواستند گلوی کشور را بگیرند و فشار دهند، درنتیجه آن‌ها هم نباید محیط آرامی را احساس کنند. آن‌موقع نباید اینطور باشد که آمریکا گوشه‌ای بایستد و هرکاری که خواست با کشور ما انجام دهد.

این عضو کمیسیون اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: ما نباید هیچ‌وقت استارت جنگ را بزنیم اما تماشاگر صرف هم نباید باشیم. باید بفهمند که ایران، ایران است و اقداماتشان از حافظه تاریخی ما پاک نخواهد شد، همانطور که سقوط هواپیمای مسافربری در خلیج فارس توسط آمریکایی‌ها از ذهن ملت ما پاک نشد.

وی تاکید کرد: کویت بداند که در جریان جنگ عراق وقتی این همه به عراق کمک کرد درآخر عراق به او پشت کرد، ایران همسایه خوبی برای کویت بود اما همین کویت وارد داستانی دیگر شده و می‌خواهد جایگزین تامین نفت ایران شود و دوباره یک بازی خطرناک دیگر را شروع کرده است و دوباره همان مشکلات برایش پیش می‌آید و ممکن است آن‌موقع همسایه خوبی مثل ایران به او کمک نکند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی تصریح کرد: عربستان هم که دارد برای آمریکا بازی می‌کند، بداند وقتی شیرش برای آمریکا تمام شود دیگر چیزی به نام عربستان وجود نخواهد داشت، حال چرا خود را مضحکه دست ترامپ قرار داده است. چرا ملت و دولت خود را تحقیر می‌کند؟

پیام تسلیت علی لاریجانی برای شهادت امام جمعه کازرون
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − سه =

دکمه بازگشت به بالا