مجازات جایگزین حبس مانع حبس بیش از ۲۹۰۰ نفر شد

به گزارش ایسنا، مرتضی حاتمی در نشست خبری که در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد افزود: کاهش جمعیت کیفری اولویت دادگستری است و در این خصوص سال گذشته ۱۲ نفر از محکومان استان به جای حبس به سامانه پابند الکترونیکی مجهز شدند.

حاتمی با اشاره به اینکه دادگستری استان درصدد است برای جرایم کم اهمیت به جای حبس در زندان از جایگزین حبس از جمله ارائه خدمات عمومی رایگان، مراقبت و آموزش استفاده کند تصریح کرد: در سال گذشته برای ۲هزارو ۹۱۹ نفر در استان بجای زندان، حکم جایگزین حبس جاری شده که این آمار در سال ۹۶ تعداد هزارو ۳۵۲ نفر بود.

وی باتاکید براینکه با ابلاغ سامانه سجام از سال ۹۷ تا امروز هر تخلف و جرمی در این سامانه ثبت ومستند سازی می‌شود خاطرنشان کرد: درسال گذشته ۱۵۰۰ نفر از استان در این سامانه عضو شده‌اند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه استان در رده سی ام بین استان‌های دارای پرونده نزاع و درگیری است اظهار کرد: بااین وجود در سال گذشته بیشترین پرونده‌های ورودی به محاکم استان مربوط به نزاع و ضرب عمدی با ۱۵ هزار و۵۱۱ فقره بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های مطالبه مهریه در استان ۲۴ درصد افزایش یافته است، افزود: در سال گذشته تعداد ۴ هزارو ۹۰۰ مورد پرونده مطالبه مهریه در محاکم استان ثبت شده است.

حاتمی با اشاره به اینکه ۱۵ مرکز مشاوره طلاق در سال گذشته به ۴۰۰۰ نفر مشاوره جلوگیری از طلاق داده اند یاد آور شد: که ۲۰ درصد از این تعداد به مصالحه ختم شده که این مشاوره‌ها موجب کاهش آمار طلاق استان شده است.

بیانیه‌ تبیینی وزارت اطلاعات پیرامون حوادث اخیر کشور
هم اکنون بخوانید

حاتمی با بیان اینکه درسال گذشته ۶۰ نفر در حوادث رانندگی داخل شهری در استان کشته شدند که بیشتر مربوط به عابرین پیاده و از شهر ارومیه بودند گفت: این آمار نشان از عدم رانندگی صحیح در استان بوده که نیاز جدی به فرهنگ سازی در این زمینه احساس می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا