آمریکا: از تروریسم نیابتی و جدایی طلبی در پاکستان حمایت نمی‌کنیم

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آلیس ولز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای میانه و جنوب آسیا در جریان دیدار با مقام‌های دولت پاکستان شامل مشاور مالی، وزیر خارجه، وزیر کشور و رئیس ارتش به بررسی دستورکار دو طرفه و امنیت منطقه‌ای شامل اقدامات مشترک در راستای روند صلح افغانستان پرداخت.

وی گفت: بسیار مهم است که کشورهای منطقه به یکدیگر احترام گذاشته و برای دستیابی به صلح و رشد اقتصادی همکاری داشته باشند.

این مقام مسئول آمریکایی با اشاره به اعتماد نو به نقل از برنامه اقدام ویژه مالی ابراز امیدواری کرد که پاکستان اقداماتی را در راستای الزامات ویژه شامل تشخیص تهدیدهای بسیار زیاد در جامعه و متوقف کردن توانایی آنها در تأمین مالی و سازماندهی انجام دهد.

وی همچنین گفت که آمریکا فعالانه با پاکستان برای مقابله با تروریسم – القاعده یا تحریک طالبان پاکستان – همکاری می‌کند و ادامه داد: هرگونه تروریستی که در پاکستان دست به حمله می‌زند، دشمن ما هم هست. ما در مقابله با نیروهای افراط گرایی همکاری داریم. همچنین در زمنیه تحقق و اجرا شدن اعتماد نو به نقل از برنامه اقدام ملی به دولت پاکستان اطلاعاتی داده شده است.

ولز همچنین درباره نگرانی‌های دولت واشنگتن درباره کریدور اقتصادی چین و پاکستان نیز گفت که ایالات متحده از این تحول استقبال می‌کند اگرچه بر این باور است که زیرساخت‌ها و سرمایه گذاری ها باید استانداردهای بین المللی، شفافیت و پایداری را داشته باشد.

وی که در جریان دیدار با مقام‌ها در پاکستان در کنار زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان حضور داشت، همچنین گفت که اسلام آباد بیش از هر کشور دیگری در صورت برقراری صلح در منطقه نفع می‌برد و ادامه داد: از حمایت دولت اسلام آباد از تشویق افغان‌ها برای گفتگوی صلح استقبال می‌کنم و اظهارات اخیر عمران خان، نخست وزیر پاکستان در حمایت از کاهش خشونت در افغانستان بسیار مشفقانه است.

خلوصی آکار:‌ آنهایی که علیه ترکیه توطئه می‌کنند، ناکام و ناامید خواهند شد
هم اکنون بخوانید

ولزدر پاسخ به سوالی درباره واکنش نه چندان مطلوب هند به اقدامات صلح پاکستان نیز گفت: مناقشات منطقه‌ای توانایی انجمن جنوب آسیا برای همکاری منطقه‌ای را در ایفای نقشی مؤثر در شکوه و رشد منطقه مخدوش می‌کند.

وی درباره مساله کشمیر نیز گفت: ما از اقدامات صورت گرفته از سوی دهلی نو و اسلام‌آباد حمایت می‌کنیم اما این به خودشان بستگی دارد که در مسیر گفتگوها گام بردارند.

آلیس ولز همچنین کاهش روابط تجاری بین اسلام‌آباد و واشنگتن را رد کرد و ادامه داد: روابط تجاری ما کاملاً سالم است و ما همچنان بزرگترین بازار صادرات پاکستان هستیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا