کیانوش‌راد: فعالیت تشکیلاتی اصلاح‌طلبان برای انتخابات در جریان است

محمد کیانوش‌راد در گفت وگو با ایسنا، درباره دلایل اینکه هنوز جریان اصلاحات هنوز به صورت جدی وارد انتخابات نشده است، بیان کرد: هنوز برای ورود در انتخابات کمی زود است، خصوصاً پس از سیل فاجعه بار امسال. به هرحال رسیدگی به امور سیل زدگان اولویت ملی است و مردم چشم انتظار حمایت‌های عملی و پرداخت خسارت از طریق دولت هستند.

وی ادامه داد: اگرچه وضعیت اجتماعی جامعه و انتظارات مردم از مجلس و لیست امید چندان برآورده نشده اما وضعیت شهرستان‌ها با کلان شهرها متفاوت است. فعالیت‌های انتخاباتی در شهرستان‌ها حول محورهای محلی و بعضاً عشیره‌ای و طایفه‌ای آغاز شده است. در کلان‌شهرها که بعضاً متغیرهای سیاسی بر قومی در انتخابات تقدم دارد، وضعیت متفاوت و کمرنگ است.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به اینکه در میان اصلاح طلبان گرچه هنوز فعالیت تشکیلاتی به آهستگی در جریان است اما مباحث نظری درباره کیفیت و چگونگی ورود و یا عدم ورود در انتخابات مطرح است، خاطر نشان کرد: اصلاحات یک طیف وسیع از اصلاح طلبان را در بر می‌گیرد. گروهی شرکت در انتخابات را به شکل کنونی آن هم با توجه به ساختار موجود و موانع بعدی، بی نتیجه می‌دانند.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تصریح کرد: گروهی هم شرکت در انتخابات را مشروط اعلام کرده اند و گروهی هم در هر حالتی در انتخابات شرکت می‌کنند. پس سخن از یکپارچگی نظرات در این مورد شرکت یا عدم شرکت در انتخابات درست و دقیق نیست. هر کدام از این گروه‌ها دلایل خاص خود را دارند اما تصور اینکه هیچ گروه اصلاح طلبی در انتخابات شرکت نمی‌کنند، درست نیست. آقای خاتمی رأی انتخابات شرط نگذاشته است بلکه برخی توصیه‌های درست و خیرخواهانه را بیان کرده است.

گفت‌وگوی جلالی و ریابکوف درباره آخرین تحولات مذاکرات وین
هم اکنون بخوانید

کیانوش‌راد در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاحات با سازوکار تعیین شده از سوی شورای عالی سیاستگذاری وارد انتخابات می‌شوند؟ اظهار کرد: معتقدم اصلاح طلبان در مجموع به دلایل متفاوت در چارچوب شورای عالی سیاستگذاری در انتخابات شرکت خواهند کرد. البته به نظر می‌آید که فضای سیاسی به دلایل و عللی در این دوره از انتخابات سیاسی نخواهد بود مگر تغییرات و حوادثی در عرصه سیاست داخلی و بین المللی رخ نماید که صحنه اجتماعی و انتخاباتی را تغییر دهد. به همین دلیل اکنون می‌توان گفت فضای جامعه شهری چندان سیاسی نیست، خصوصاً در تهران و برخی کلان شهرها اما در آینده همه چیز ممکن است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + ده =

دکمه بازگشت به بالا