خالدی: ایران برای فروش نفت دوستان قدیمی در کنار خود دارد

محمد خالدی سردشتی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های نفتی کشورهای خریدار نفت ایران بیان کرد: آمریکا همواره سخن از به صفر رساندن صادرات نفت ایران را مطرح کرده است و اگر بتواند این کار را انجام دهد خوشحال خواهد شد اما در عالم تجارت و اقتصاد و سیاست این کار امکان پذیر نیست چراکه در راستا اقدامات آمریکا مسلماً ما نیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی در ادامه اظهار کرد: تحریم‌ها صرفاً مختص به امروز نیست بلکه چهل سال است که جمهوری اسلامی تحریم است اما از سال ۹۱ شدت بیشتری پیدا کرده است. در دولت‌های گذشته راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها پیدا کردند. اکنون نیز ما بیکار ننشسته ایم و یک تیم تشکیل شده و در حال دنبال کردن موضوع هستیم اما بعضی از مسائل را نمی‌شود در رسانه‌ها مطرح شود.

نماینده مردم لردگان دربا تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در برابر اقدامات آمریکا ساکت ننشسته است تصریح کرد: با توجه به همسگایگان کشورمان و گستردگی مرزهای خشکی کشور قطعاً دست جمهوری اسلامی بسته نخواهد بود. صادرات نفت ایران هیچ گاه به صفر نخواهد رسید.

وی در ادامه تاکید کرد: حتی اگر آمریکا معافیت‌های نفتی کشورهای خریدار نفت ایران را تمدید نکند، راه‌هایی پیش روی جمهوری اسلامی برای مقابله با تحریم‌ها وجود دارد. درست است که فشارهای آمریکا ارتباط مالی ما را با دنیا دچار مشکل کرده است اما هم چنان راه‌هایی برایمان باز است. جمهوری اسلامی دوستان قدیمی دارد که در کنار او هستند.

بهره‌مندی ۲ استان از مزایای نانوجاذب‌های ایرانی برای ارتقای کیفیت آب آشامیدنی
هم اکنون بخوانید

خالدی در ادامه اذعان کرد: یکی از مشکلات اساسی ما وابستگی اقتصاد به نفت است که همه به این موضوع اذعان دارند و یک شب نیز نمی‌توان آن را اصلاح کرد اما این تحریم‌ها فرصتی است که می‌توان آن را مغتنم شمرد و با اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی در بلند مدت این وابستگی را کاهش داد.

وی در پایان گفت: راه برای فروش نفت ایران باز است اما قابل رسانه‌ای شدن نیست. عربستان امروز از رقیب به دشمن ما تبدیل شده و احتمال دارد در هنگام فشار آمریکا برای تعادل در بازار جهانی تولید نفت خود را افزایش دهد. در حقیقت عربستان یکی از مهره‌های آمریکا است که قطعاً ما نیز اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی های لازم را خواهیم داشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا