اهمال دبیرخانه شورای نظارت بر صداوسیما در تهیه گزارش ستاره مربع‌ها

به گزارش ایسنا، پایگاه اطلاع‌رسانی نمایندگی قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در اطلاعیه‌ای که با عنوان «هشداری که شنیده نشد» منتشر کرده، آورده است:

«پیرو مباحث مطرح شده در خصوص مسابقات و جوایز تلویزیونی و حضور گسترده خدمات ارزش افزوده (Value Added Service) یا همان ستاره مربع‌ها در اعتماد نو به نقل از برنامه‌های مختلف صداوسیما به اطلاع می‌رساند حسام‌الدین آشنا نماینده رئیس‌جمهور در شورای نظارت بر صداوسیما در خصوص این موضوعات طی سه نامه با دبیرخانه شورای نظارت بر صداوسیما مکاتبه داشته و خواستار تهیه گزارش توسط «مدیریت نظارت اجرایی» شورا و طرح و بررسی این موضوع در جلسه اعضا شده است.

تاریخ اولین مکاتبه به ۹۷/۴/۲۰ بر می‌گردد که نسبت به تبلیغات گسترده کدهای دستوری و ترویج «فرهنگ شانس و بخت و اقبال» انتقاد شده بود اما متأسفانه پاسخی به این مکاتبه داده نشد.

در مکاتبه دوم به تاریخ ۹۷/۵/۲ به عدم شفافیت رابطه مالی سازمان با مشارکت کننده‌ها پرداخته شد و از دبیرخانه شورا خواسته شد تا از مسئولان سازمان صداوسیما جهت پاسخگویی به سوالات و ابهامات دعوت به عمل آورد. به این نامه نیز پاسخ داده نشد.

در نامه سوم به تاریخ ۹۸/۲/۷ ضمن اشاره به دو مکاتبه قبلی از دبیرخانه خواسته شد تا اسناد گردش مالی و مدیریت و مالکیت کلیه کدهای دستوری از سازمان دریافت شود تا در جلسه شورا مورد بررسی قرار گیرد.

هم‌چنین پیش از آغاز پخش مسابقات استعدادیابی در شبکه‌های مختلف سیما، در یک مکاتبه به ضرورت طراحی محتوایی و اثرات جانبی و ناخواسته این اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها اشاره شده و خواستار بررسی طرح اعتماد نو به نقل از برنامه‌های مذکور در شورای نظارت شده است. این نامه نیز سرنوشت مشابهی داشت و بی‌پاسخ ماند.

درخواست یک نماینده برای احضار سفیر ترکیه به خاطر حمله به سوریه
هم اکنون بخوانید

تصریح می‌شود آن‌چه امروز مورد اعتراض مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید قرار گرفته است، بخشی از آن نتیجه کوتاهی، کم‌کاری و رویکرد محافظه‌کارانه شورای نظارت بر صداوسیما است.

تصویر مکاتبات نماینده قوه مجریه در شورای نظارت با دبیرخانه شورا و سازمان صداوسیما با هدف نظارت همگانی، حکمرانی مشارکتی و ارتقای شفافیت منتشر می‌شود.»

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا