زرآبادی: تأمین نهاده‌های دامی باید با جدیت بیشتر دنبال شود

به گزارش ایسنا، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در مراسم روز جهانی دامپزشکی اظهار کرد: تأمین نهاده‌های دامی یکی از مهم‌ترین درخواست‌های واحدهای تولیدی است که باید با جدیت بیشتر دنبال شود.

وی اضافه کرد: اهمیت و جایگاه واکسیناسیون در تأمین سلامت دامی، تحقق امنیت زیستی، امنیت غذایی و ایجاد سلامت جوامع انسانی امری بدیهی است؛ اقدامات و اعتماد نو به نقل از برنامه‌های خوبی در استان برای مقابله و کنترل بیماری آنفلوانزای پرندگان انجام شده که باید ادامه یابد.

نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه به اهمیت واکسیناسیون در صنعت طیور اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی نقش مؤثری در اجرای طرح واکسیناسیون دارند و همان‌طور که به واکسیناسیون توجه خاص داریم باید لایه‌ها و زنجیره‌های دیگر را نیز مدنظر قرار دهیم.

وی اضافه کرد: این لایه‌ها و زنجیره‌های تولید درخواست‌ها و خواسته‌هایی دارند که باید به آن‌ها توجه شود چون آن‌ها سهم بزرگی در موفقیت طرح واکسیناسیون طیور دارند.

زرآبادی تصریح کرد: استان قزوین جایگاه مناسبی در تولید محصولات دامی دارد و علاوه بر تأمین نیاز داخلی استان، نیاز مربوط به استان‌های دیگر را هم تأمین می‌کند.

صنعت دام و طیور باید به‌دنبال علوم نوین باشند

داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم عنوان کرد: اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها باید مبتنی بر علوم و فن‌آوری‌های جدید باشد و حول این محور تنظیم شود تا شاهد توسعه بیشتر بخش کشاورزی باشیم.

وی عنوان کرد: استان قزوین با دارا بودن دشت قزوین جایگاه ارزشمندی در سطح کشور دارد و توانسته رتبه‌های خوبی را در تولید محصولات کشاورزی و دامی داشته باشد.

عرضه سامانه‌ای برای پیش بینی سیلاب با داده‌های ماهواره‌ای
هم اکنون بخوانید

محمدی در پایان به واکسیناسیون طیور اشاره کرد و گفت: توجه به پیشگیری و واکسیناسیون می‌تواند بسیار مؤثر باشد زیرا پیشگیری کم‌هزینه، زودبازده و آثار عمیق‌تری خواهد داشت؛ اگر به‌موقع و اقدام به‌هنگام در کنترل آنفلوانزای پرندگان نبود استان با چالش بسیار بزرگی روبرو می‌شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا