دانشجو نباید از گفت‌وگو و انتقاد فاصله بگیرد

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ، در مراسم آغاز سال تحصیلی، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان و مجاهدان هفته دفاع مقدس و خیر مقدم به دانشجویان گفت: خوشحالم از اینکه شما رشته علوم انسانی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید و ما باید به همه ثابت کنیم رشد کشور بدون علوم انسانی ممکن نیست.

به گزارش اعتماد نو، دکتر حسینعلی قبادی،با بیان اینکه اکنون جهان تشنه این است که از رموز و اسرار تمدن هفت هزار ساله ایران سردربیاورد، اظهار داشت: ما با علوم انسانی می توانیم مزیت ایران و ایرانی را به نسل جوان جامعه و نسل های آینده بشناسانیم.

وی با تاکید بر اینکه پرسش‌گری روح دانشجویی است، اظهار امیدواری کرد که با همدلی دانشجویان مستعد و استادان بزرگ این پژوهشگاه، گامی برای ارتقای هر چه بیشتر کیفیت های آموزشی و پژوهشی بر داشته شود و از دانشجویان خواست در این راه هیچ وقت از گفت و گو و انتقاد فاصله نگیرند و مطمئن باشند استادان و مسئولان از شنیدن حرف های آنها خسته نمی شوند.

دکتر قبادی در ادامه با اشاره به مظلومیت علوم انسانی در کشور تأکید کرد: به منظور دفاع از کارآمدی علوم انسانی، فعالیت‌های متعددی در پژوهشگاه تعریف شده است که به عنوان نمونه در مجموعه «طرح جامع اعتلای علوم انسانی معطوف به پیشرفت کشور» زمینه های خوبی برای ابراز وجود دانشجویان مستعد و فعال پیش بینی شده است.

وی افزود: علاوه بر این پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از پروژه های دانشجویی به شدت حمایت می کند و در هر حال نباید از توجه به مسئله مندی پایان نامه ها غافل بمانیم و هرکس باید در حوزه دانش خودش به فکر حل یک مسئله، هرچند کوچک باشد.

تخریبگران چوب لای چرخ دولت نگذارند
هم اکنون بخوانید

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ادامه گفت: ما باید در جهت مهارت افزایی دانشجویان نیز کوشش کنیم و در این زمینه نیز پیشتاز و خط شکن باشیم و هر دانشجو باید بتواند یک پیوست مهارت افزایی در پایان نامه و رساله خودش ارائه دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ،دکتر قبادی در خاتمه به دانشجویان توصیه کرد: برای پیشرفت سریع به مسائل انضباطی، اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی برای آینده و هدفمندی بیش از پیش توجه کنند.

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا