اولین شروط پمپئو برای آغاز یک مذاکره «بدون پیش‌شرط»!

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد، اگر ایران بتواند بپذیرد که وارد توافق هسته‌ای جدیدی شود، دونالد ترامپ آماده است که با این کشور مذاکره کند.

به گزارش اعتماد نو، در حالی که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا ساعاتی پیش از تمایل واشنگتن برای انجام مذاکرات «بدون پیش‌شرط» با ایرانسخن گفته بود، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه این کشور در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی اولین اما و اگرها را برای آغاز چنین مذاکراتی مطرح کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این که از این ابراز تمایل ترامپ حمایت می‌کند، گفت: در صورتی رییس‌جمهور با ایرانی‌ها پای میز مذاکره خواهد نشست که ایرانی‌ها تعهد به اعمال تغییرات در نحوه رفتار با مردم این کشور را نشان دهند، از رفتار بد خود بکاهند و بتوانند بپذیرند که وارد توافقی هسته‌ای شوند که در عمل مانع اشاعه [تسلیحاتی] شود.

محمود واعظی، رییس‌ دفتر رییس‌جمهوری کشورمان چندی پیش گفته بود: وقتی آقای روحانی به مقر سازمان ملل رفت این آقای ترامپ بود که هشت بار درخواست گفت‌وگو با آقای روحانی را مطرح کرد ولی آقای روحانی این درخواست را قبول نکرد. پامپئو در پاسخ به پرسشی درباره این اظهارات واعظی، اظهار کرد، درباره مکالمات خصوصی که ممکن است انجام شده یا نشده باشد، صحبتی نمی‌کند.

شروط پمپئو برای پیونگ‌یانگ

پمپئو در بخش دیگری از این مصاحبه به موضوع سرمایه‌گذاری در کره‌شمالی پرداخت و گفت: اطمینان دارم آمریکایی‌هایی خواهند بود که بخواهند در کره‌شمالی آزاد و قانون‌محور سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد، در صورتی که پیونگ‌یانگ با آمریکا در زمینه خلع سلاح همکاری داشته و آینده‌ای روشن‌تر رقم بزند، سرمایه‌گذاران کره‌جنوبی، چین و ژاپن نیز از فرصت‌های اقتصادی در کره‌شمالی بهره خواهند گرفت.

پمپئو ظریف را مدافع مهم رهبری دانست
هم اکنون بخوانید

پمپئو گفت، درباره موضوع رشد اقصادی با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی صحبت و به او گفته شده که ایجاد نظامی قانون‌محور و جذب سرمایه خارجی از جمله راه‌های سریع برای توسعه اقصادی این کشور است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا