دولت باید قیمت کالاها را تا مصرف کننده نهایی نظارت کند

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید قیمت کالاها را تا مصرف کننده نهایی نظارت کند.

به گزارش اعتماد نو، محمدرضا پورابراهیمی امروز ۲۱ تیرماه در شورای اداری استان کرمان با اشاره به تغیرات نرخ ارز اظهار کرد: سیاست های ارزی دولت مناسب نبود و وقتی نرخ ثابت تعیین می شود نرخ بازاری هم شکل می گیرد اما دولت تصور کرد با کتمان بازار آزاد می تواند مدیریت کند که اینطور نیست.
وی افزود: در زمان شوک ارزی باید دو بازار تعریف کنیم که بازار اولیه برای دارو، کالای اساسی و … باشد و بازار ثانویه براساس مکانیزم عرضه و تقاضا برای افزایش صادرات و مدیریت واردات نرخ گذاری شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: نتیجه دلار ۴۲۰۰ تومانی به جای کاهش واردات، افزایش واردات را به دنبال داشت و در سه ماهه اول امسال بیش از ۳۰ میلیارد دلار واردات به کشور داشتیم در حالی که میانگین واردات ۱۰ سال گذشته ۴۵ میلیارد دلار است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهار کرد: وضعیت کنونی بازار سکه، خودرو و لوازم خانگی ناشی از تغییرات نرخ ارز در اقتصاد ایران است.

وی تاکید کرد: دولت باید قیمت را تا مصرف کننده نهایی نظارت کند.

پورابراهیمی افزود: بازار ثانویه ارز شکل گرفته که امیدواریم به افزایش صادرات و کاهش واردات کمک کند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بازار و کالاهای اساسی گفت: باید تامین کالاهای اساسی اولویت اول استان باشد و قاچاق کالاهای اساسی اکنون به چالش کشور تبدیل شده و باید مسوولان استان از صادرات کالاهای اساسی جلوگیری کنند.

ایرانی‌ها با شعار‌های ضد آمریکایی و ضداسرائیلی به خیابان‌ها آمدند
هم اکنون بخوانید

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: یکی از دستور کارهای شورای عالی هماهنگی اقتصادی تفویض اختیارات استانی است و اکنون که در شرایط ویژه ای قرار داریم این مسائل را در این شورا پیگیری خواهیم کرد.

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا