بسته پیشنهادی اروپا نشان از نگاه سازنده و مثبت به برجام دارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بسته پیشنهادی اروپا درباره برجام را مثبت و سازنده خواند و در عین حال گفت: این بسته کامل نیست باید اروپایی‌ها تضمین های لازم را به صورت عملی و جزیی بدهند تا منافع ایران در ادامه برجام تامین شود.

به گزارش اعتماد نو، علیرضا رحیمی  در ارزیابی از بسته پیشنهادی اروپا برای ادامه برجام اظهار داشت: بیانیه نهایی کمیسیون مشترک محصول مذاکرات دور اول ایران با اروپا بود که به نظر می‌رسد سازنده و گامی رو به جلو محسوب می‌شود، گرچه هنوز با تامین منافع حداکثری ما فاصله دارد.

وی ادامه داد: اینکه نگاه حاکم در این بیانیه توام با همکاری بین المللی با ایران و همچنین انجام تعهدات اروپایی‌ها در برجام است، خود گامی مثبت تلقی می‌شود البته که باید در ادامه راه نواقص موجود در حوزه حمایت‌های عملی درباره مراودات پولی، بانکی و مالی رفع شده و اروپایی‌ها به صورت جزیی و عملی به بیان راهکارهایشان بپردازند.

این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه «کلیات بیانیه نهایی کمیسیون مشترک نشان از نگاه مثبت و سازنده دارد»، در عین حال گفت: لازم است اروپایی‌ها در ادامه راه، راهکارها و تضمین‌های لازم را مشخص کنند همچنین مراجع مربوطه در ایران بررسی های لازم را بر روی بسته پیشنهادی انجام دهند و نظر رسمی ایران را منعکس کنند که قطعا متناسب با آن ایران زمان دور بعدی مذاکرات را تامین می‌کند.

رحیمی خاطرنشان کرد: همان طور که برجام در چارچوب برد- برد بود، باید همین چارچوب در ادامه راه و بدون حضور آمریکا در برجام حفظ شود تا منافع حداکثری ایران در این توافق تامین شوند.

روزنامه‌ها به قول‌های شبانه رییس‌جمهور رسیدند
هم اکنون بخوانید

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان و در جمع بندی بسته پیشنهادی اروپا را مثبت دانست و گفت: البته این بسته کامل نیست به هر حال نگاه اروپا را می‌توان طبق این بسته مثبت، سازنده و رو به جلو دانست که در ادامه راه باید منافع حداکثری ایران نیز تامین شود.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا