فقط نام یک اصلاح‌طلب در لیست ۱۰۰ نفره مذاکره با آمریکاست

یک عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی گفت: جریان اصلاح‌طلبی یک فرایند است که از سال‌ها قبل شکل گرفته و ندای آن تغییرات به صورت اصلاحی است. نمی‌توان برای آن حدود تعیین کرد.

به گزارش اعتماد نو، قاسمی میرزایی نیکو با اشاره به نامه منتشر شده از سوی ۱۰۰ نفر برای مذاکره با آمریکا و انتساب آن به جریان اصلاح طلبی بیان کرد:  وقتی به  طور کلی به لیست این افراد نگاه کنید افراد داخل از حزب و جریان اصلاح طلبی و گروه‌های داخلی در این لیست حضور ندارند به جز یک نفر که باید با ایشان صحبت شود و نظر ایشان را پرسید.

وی گفت: جریان اصلاح‌طلبی مجموعه‌ای از گروه‌ها واحزاب است اصلاح طلبی یک فرایند است که ندای آن تغییر به صورت اصلاحی است. اصلاح طلبی یک پروسه فراگیر است که از سال‌های قبل و از اوایل انقلاب شکل گرفته است اما امروز شاخص‌تر است جریان اصلاح‌طلبی همه مسائل را در بر می‌گیرد و نمی‌توان برای آن حدود تعیین کرد.

وی  در پاسخ به این سوال که آیا شما در شرایط کنونی با این نامه و مذاکره با آمریکا موافق هستید بیان کرد: بنده نامه را بررسی نکرده‌ام و فقط درباره آن شنیده‌ام اما از نظر من مسئولین و به ویژه کسانی که با این موضوع درگیر هستند باید شرایط کشور را در نظر بگیرند. مذاکرات باید بر اساس منافع ملی باشد. نمی‌توان هیچ مذاکره‌ای را یک ضرب پذیرفت و یا اینکه آن را یک ضرب رد کرد بلکه باید مسائل ارزیابی و تجزیه شوند.

نماینده مردم دماوند در مجلس ادامه داد: در جامعه‌ای که ما ادعای دموکراسی می‌کنیم نباید به افرادی که این نامه را ارائه داده‌اند بی احترامی کنیم و آنها را ستون پنجم و ششم بخوانیم. چند تن نظر دادند و احساس تکلیف کردند که باید به چنین مسئله‌ای اشاره کنند. این افراد با هر گرایشی که دارند احساس کرده‌اند که شرایط  باید تغییر بکند. ما باید به این موضوع احترام بگذاریم.

اهم اقدامات شورای فرهنگی و بسیج وزارت کشور
هم اکنون بخوانید

وی در پایان گفت:  ما در جامعه می‌گویم همه حق حرف زدن دارند. در این زمینه نیز اینگونه است. دیگران می‌توانند این امر را نقد کنند. از نظر من لازم است همه ابعاد این موضوع را وزارت خارجه، مجلس و دولت بررسی کنند وسپس درباره آن تصمیم گرفت.

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا