اعتراض ایران به اقلیم کردستان عراق در رابطه با پیرامون تحرکات اخیر عناصر تروریستی در برخی حوزه های مرزی مشترک

سرکنسولگری ایران در اربیل به در دیدار با دستیار بخش روابط خارجی اقلیم کردستان عراق مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران پیرامون تحرکات اخیر عناصر تروریستی در برخی حوزه های مرزی مشترک را ابلاغ کرد.

به گزارش اعتماد نو، هیات سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل به سرپرستی برهانی کارشناس ارشد‌ نمایندگی در دیدار ۲۱ خرداد ۹۷ با سیهام جبلی مامند، دستیار بخش روابط خارجی اقلیم کردستان عراق ضمن تسلیم یادداشت، مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران پیرامون تحرکات اخیر عناصر تروریستی در برخی حوزه های مرزی مشترک را رسما ابلاغ کردند.

جبلی با اشاره به روابط دیرینه، جایگاه ویژه ایران و مناسبات رو به رشد طرفین گفت: اراده اقلیم کردستان عراق بر مبنای توسعه و تحکیم روابط با ایران استوار بوده است لذا ضمن اعلام ناخرسندی از رخدادهای اخیر تاکید می کنم قطعا اقلیم کردستان عراق اجازه نخواهد داد روابط سازنده و مثبت فیمابین با این گونه اقدامات تحت الشعاع قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حکومت اقلیم مصالح خود را به خاطر هیچ حزب و گروهی به مخاطره نخواهد انداخت، اظهار داشت: بی تردید مراتب پیگیری و نتایج به اطلاع سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران خواهد رسید.

هیات ایرانی ضمن تسلیم اعتراضیه، حقوق نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع مشروع و مقابله با کانون تهدید را به طرف عراقی یادآور شد.

شایان ذکر است در طی چند روز گذشته تعدادی از تیم های تروریستی اشرار مسلح که در کردستان عراق پایگاه دارند قصد ورود به خاک کشور را داشتند که با کمین رزمندگان اسلام مواجه و ضمن تحمل تلفات مجبور به فرار شدند.

 

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نارضایتی از ترامپ در میان رای‌دهندگان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + شش =

دکمه بازگشت به بالا