اروپایی‌ها برای یک «توافق جدید» با ایران به ما بپیوندند

به گزارش اعتماد نو«مایک پنس» معاون دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا ادعاهای وزیر خارجه این کشور را در گفت‌وگو با فاکس نیوز تکرار کرد.

وی مدعی شد: «ایران امروز در منطقه بیش از زمانی که هنوز برجام را امضا نکرده بود، از تروریسم و خشونت حمایت می‌کند. ترامپ به وضوح اعلام کرد که ما از توافق هسته‌ای خارج شده‌ایم.»

پنس در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا مردم ایران را تشویق به شورش می‌کند، مدعی شد: «ترامپ و پومپئو هر دو به روشنی بیان کردند که با مردم ایران هستند. شما سال گذشته شاهد اعتراض‌هایی در سراسر ایران بودید.»

معاون ترامپ در ادامه این گزافه‌گویی‌ها مدعی شد: « ایرانی‌ها شایسته وضعیت بهتری هستند. ایران در سراسر منطقه تروریسم را گسترانده و مردم ایران شایسته حکومت بهتری هستند که بتوانند بر منابعشان تمرکز کنند.»

وی در خصوص اینکه آمریکا چطور مردم را به این شورش تشویق می‌کند، مدعی شد: « ما این کار را با خروج از توافق هسته‌ای انجام دادیم و به وضوح اعلام کردیم دیگر به این توافق پایبند نخواهیم بود. تمرکز اولیه بر به تاخیر انداختن دسترسی ایران به بمب اتم تا ده سال بود. در واقع باید ایران حمایت از تروریسم را همراه حمایت از گروه‌های تروریستی نظیر حماس و حزب الله ترک می‌کرد ولی در حقیقت برعکس آن رخ داد. ایران امروز در منطقه بیش از قبل از امضای برجام از تروریسم و خشونت حمایت می‌کند. ترامپ به وضوح اعلام کرد که ما از توافق هسته‌ای خارج شده‌ایم.»

پنس در ادامه خطاب به متحدان اروپایی آمریکا گفت: از اروپایی‌ها می‌خواهیم که به ما برای یک مذاکره جدید حول یک توافق جدید با ایران بپیوندند. تا بتوانیم به طور دائم ایران را از دسترسی به سلاح هسته‌ای منع کنیم. توافقی که نفوذ ایران در منطقه نظیر یمن و سوریه را هم مد نظر قرار داده باشد. توافقی که شامل اعتماد نو به نقل از برنامه موشک‌های بالستیک باشد و در نهایت محدودیت‌هایی را بر ایران اعمال کند که مانع از فعالیت‌های ایران در سراسر منطقه شود.»

شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای اسراییل/ حمله صهیونیست‌ها به جنوب دمشق
هم اکنون بخوانید

بنا بر این گزارش ، روز گذشته (دوشنبه) مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده در بنیاد هریتیج ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد.

وی مدعی شد که فهرست درخواست‌های آمریکا از ایران که شامل قطع غنی‌سازی اورانیوم و ساخت موشک‌های بالستیک بود، «فهرستی است که خود ایران تهیه کرده و آمریکا در آن نقشی نداشته است».

 

 

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − چهار =

دکمه بازگشت به بالا