ارتقای آگاهی‌های حقوقی مردم موجب جلوگیری از اشتباهات می‌شود

به گزارش اعتماد نو، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار کرد: امسال اولین بار است که معاونت فرهنگی غرفه‌ای را در نمایشگاه کتاب گرفته و بخش کوچکی از فعالیت‌هایش را به نظر مردم رسانده است که شامل بخشی از کتاب‌های منتشره و تعدادی از تیزرها و اعتماد نو به نقل از برنامه‌های تلویزیونی و بروشور می شود.

وی افزود: اقدام دیگر مشاوره‌های حقوقی است که در غرفه معاونت از سوی قضات بلندپایه به مردم ارایه می‌شود و در حقیقت خدمتی است که به طور رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون‌ فرهنگی قوه قضاییه گفت: این اقدامی نمادین بوده و بیانگر این است که قوه قضاییه درصدد این است که هرچه بیشتر آگاهی‌های حقوقی مردم ارتقا پیدا کند که بر اثر آن از اشتباهات مردم جلوگیری شود تا خدای ناکرده دچار بی قانونی نشده و دیگران نیز از آنها سوء استفاده نکنند.

صادقی اظهار کرد: بسیاری از پرونده‌های قضایی بر اثر بی‌اطلاعی مردم تشکیل می‌شود و چون نمی‌دانند به حقوق یکدیگر تجاوز می‌کنند و یا سرشان کلاه می‌رود. ما هر چه بتوانیم آگاهی مردم را افزایش دهیم از کلاه رفتن سر مردم جلوگیری کرده‌ایم.

وی گفت: ما تاکنون بیش از ۸۰ تیزر تلویزیونی آماده کرده‌ایم که از طریق تلویزیون پخش شده و تمام آنها در راستای ارتقای آگاهی‌های عمومی و حقوقی مردم بوده است. امیدواریم بتوانیم بیش از این انجام دهیم و به خصوص در شبکه‌های مجازی نیز حضور داریم و آنها را نشر می‌دهیم.

صادقی خاطرنشان کرد: در مقاطع مختلف سعی می‌کنیم مشاوره‌های حقوقی به مردم ارایه دهیم و پایگاه‌های اطلارسانی ما نیز این مشاوره‌ها را ارایه می‌دهند و مردم می‌توانند به آنها مراجعه کنند و از محصولات معاونت فرهنگی استفاده کنند.

از ایران می‌خواهیم تعهد‌های برجامی خود را اجرا کند
هم اکنون بخوانید

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا