درخواست سفیر آمریکا در آلمان برای توقف تجارت با ایران

به گزارش اعتماد نو، ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز، با طرح این ادعای بی‌اساس و واهی که ایران حامی تروریسم است، از شرکت‌های آلمانی خواست که تجارت خود را با ایران متوقف کنند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: چرا یک کشور باید با آن‌ها (ایرانی ها) تعاملات تجاری داشته باشد؟ بنابراین من فکر می کنم که وظیفه دارم به تاجران آلمانی بگویم که آن‌ها نباید در ایران تجارتی انجام دهند. این کار صحیح نیست.

گرنل همچنین با بیان این‌که «شرکت‌های آلمانی هنوز برای توقف تجارت در ایران فرصت دارند»، گفت: ما نمی‌توانیم شاهد چنین چیزی باشیم. به آن‌چه ایران انجام می‌دهد و سوابق حقوق بشری آن‌ها توجه کنیم.

ریچارد گرنل که روز پنجشنبه به عنوان سفیر جدید آمریکا در برلین سوگند یاد کرد، یکی از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای با ایران و حامی اسرائیل محسوب می‌شود.

بنابر این گزارش، وی در حالی خواستار توقف تجارت شرکت‌های آلمانی با تهران شده است که از زمان اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در ابتدای سال ۲۰۱۶ روابط تجاری میان ایران و آلمان از ۲٫۶ میلیارد یورو در ۲۰۱۶ به ۳٫۵ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است. به گفته کارشناسان اقتصادی آلمان روابط تجاری دو جانبه میان این دو کشور در کوتاه مدت می تواند به ۱۰ میلیارد یورو برسد.

همچنین روزنامه نیویورک تایمز روز پنجشنبه گزارش داد که صادرات ایران به اتحادیه اروپا که عمده آن را فرآورده‌های سوختی و انرژی تشکیل میدهد، به ۵٫۵ میلیارد یورو در سال گذشته رسیده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۶ افزایش چشمگیری داشته است. علاوه بر این سرمایه‌گذاری در ایران به بیش از ۲۰ میلیارد یورو رسیده است.

در انتخاباتی شرکت می‌کنیم که نامزدهای ما مورد تایید قرار بگیرند
هم اکنون بخوانید

روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست نیز در ماه مارس از دو منبع آگاه متوجه شد که دولت مرکل در میان سه کشور اروپایی طرف برجام یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان کمترین همکاری را برای دادن امتیاز در خصوص این توافق به منظور نگه داشتن آمریکا در برجام داشته است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا