استقبال اتحادیه اروپا از توقف برنامه‌های اتمی کره‌ شمالی

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (شنبه) از تصمیم کره شمالی در توقف آزمایش‌های موشکی و اتمی‌اش استقبال کرد.

به گزارش اعتماد نو، خبرگزاری اسپوتنیک خبر داد: فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای توقف آزمایش‌های اتمی و موشکی و همچنین تعطیل کردن سایت آزمایش اتمی گامی مثبت در مسیر بدون بازگشت و معتبر خلع سلاح اتمی، احترام گذاشتن به الزامات و تعهدات بین‌المللی و تمامی قوانین مرتبط با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و همچنین اجرای پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای است.

وی ادامه داد:‌ اتحادیه اروپا به نشست‌های قریب‌الوقوع میان کیم جونگ اون با مونه جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چشم دوخته است. امیدواریم که این نشست‌های در سطح عالی به ایجاد اعتماد بینجامد و نتایج مثبت و مستحکمی برجای بگذارد.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه صحبت‌هایش گفت: اتحادیه اروپا به حمایتش از راه حلی قابل مذاکره شامل اشتراک گذاری تجربیات شخصی‌اش درباره خلع سلاح ادامه می‌دهد. ما به اجرای تمام و کمال سیاست خود که شامل فشار بر دولت کره شمالی از طریق تحریم‌های سازمان ملل و همچنین در سطح اتحادیه اروپا می‌شود، پایبندیم و همچنین راه‌های ارتباطی را باز می‌گذاریم.

منبع: ایسنا

ابراز امیدواری لاوروف به حفظ جریان گفتمان اعضای برجام با ایران
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا