به افراد کافر هم نباید ناسزا گفت

وزیر اطلاعات تاکید کرد که رسانه‌ها باید در ارائه مطالب صحّت را اصل قرار دهند.

به گزارش اعتماد نو، حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در دیداری با اصحاب رسانه که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با تبریک سال نو و اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ابراز امیدواری کرد این سال سالی سرشار از خیر و برکت و سراسر شور و نشاط و سرور برای همه ملت باشد.

وزیر اطلاعات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این دعوت و حضور در جمع فعالان رسانه قدردانی کرد و با اشاره به آیات و احادیث مرتبط با هدف خداوند از بعثت انبیاء الهی و بنای کعبه برای مردم گفت: در اسلام حکومت نیز برای مردم شکل می‌‌گیرد و باید به واسطه آن حقوق مردم احقاق شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه حقوق الهی قابل بخشش است اما حق‌‌الناس طبق موازین شرع قابل اغماض و گذشت نیست و باید جبران شود، گفت: کرامت مردم که خمیر مایه انسانیت است باید حفظ شود.

علوی قدرت حاصل از مسئولیت و اموال را امانت خداوند دانست و اظهار داشت: امکانات مادی و معنوی باید در راه خدمت به مردم بکارگیری شود تا آخرت انسان تضمین شود.

وی افزود: تمکن رسانه‌‌‌‌ای یک نوع امتحان الهی برای مسئولان و مدیران است و در جامعه ایمانی رسانه نباید لجام گسیخته باشد و اسلام انتظار دارد تا تقوای رسانه‌‌‌ای را رعایت کنیم؛ چراکه با دروغ و اتهام به نتیجه نمی‌‌رسیم.

وزیر اطلاعات دروغ، تهمت، پرده‌‌‌‌دری و افشای سّر دیگران را مخالف موازین شرع مبین اسلام دانست و تصریح کرد: راه موفقیت در دنیا و آخرت رعایت ارزش‌‌‌های اخلاقی است.

به زودی پاسخ کوبنده‌ای به گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب منطقه می‌دهیم
هم اکنون بخوانید

علوی پیامبر اعظم (ص) را سمبل اخلاق دانست که در طول ۲۳ سال امت اسلامی را به قدرت برتر جهان تبدیل کرد و خداوند ویژگی برتر آن حضرت را اخلاق نیکو معرفی کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌‌های رسانه ای باید در چارچوب اخلاق باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سالیان اخیر اخلاق جامعه آسیب دیده است و رسانه‌‌‌‌ها در ترمیم آن باید پیشگام شوند.

وزیر اطلاعات ارائه مسائل نادرست به جامعه را برای مردم سّم مهلک دانست و ابراز داشت: رسانه‌ّ‌‌‌ها باید در ارائه مطالب صحّت را اصل قرار دهند؛ چراکه ارائه خوراک مسموم به جامعه خیانت است.

علوی ادامه داد: مردم از نظر اسلام حق داشتن امنیت جانی، مالی و اقتصادی آبرو و حیثیت دارند و اگر رسانه‌‌‌ای به آبروی شخصی تعدّی کرد باید از او دفاع کنیم و بهشت را بدست آوریم.

وی اضافه کرد: بر اساس آموزه‌‌‌‌های دینی حتی به افراد کافر هم نباید ناسزا گفت؛ چرا که بد زبانی در جامعه گسترش می‌‌‌یابد.

وزیر اطلاعات یادآور شد: اگر در جامعه احساس امنیت نباشد، خیر و برکتی نخواهد دید و این امنیت باید همراه با نشاط و سرور باشد.

علوی افزود: جامعه ما نیازمند آرامشی فراتر از امنیت است و این امر، در محترم شمردن حقوق یکدیگر محقق می‌‌‌شود و رسانه‌‌‌ها باید در جهت توسعه آرامش جامعه قلم بزنند تا فرهنگ ایمانی جامعه رشد یابد.

وی آزار و اذیت از طریق رسانه‌‌‌ها را ممنوع دانست و بیان کرد: عقده‌‌‌گشایی در رسانه‌‌‌ها مضّر است اما بیان عقیده برای جامعه مفید خواهد بود.

علوی ادامه داد: رسانه‌‌‌ها می‌‌‌توانند پرچم‌‌‌دار خیزش الهی در جامعه باشند تا همگان شاهد برکات آن شوند.

باید برای التیام زخم‌ها گام برداریم و نارضایتی‌ها را برطرف کنیم
هم اکنون بخوانید

در پایان وزیر اطلاعات به سؤالات مدیران و مسئولان رسانه‌‌ها در فضایی صمیمی پاسخ گفت.

 

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا