رکود در بازار سهام ادامه‌دار شد

به گزارش اعتماد نو، از ابتدای باز شدن معاملات بورس تهران در سال ۱۳۹۷ فعالان بازار سهام شاهد حجم و ارزش کم معاملات بودند که یکی از دلایل آن را می توان تعطیلات نوروزی دانست اما در روزهای اخیر با باز شدن ادارات دولتی و فعال شدن شرکت ها همچنان بازار سهام در رکود به سر می برد.

افزایش نرخ دلار از یک سو و افزایش نرخ سود بهره های بانکی از سوی دیگر سبب شده تصمیمات سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بورس به سمت و سویی دیگر سوق یابد و عدم اطمینان سرمایه گذاران از آینده نزدیک و سرانجام برجام می تواند در این روند تاثیر مضاعفی داشته باشد.

در در دو روز کاری بورس تهران در این هفته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۲۱۲ واحد رشد کرد و به رقم ۹۷ هزار و ۱۵۰ رسید رسید. در طی ماه های اخیر نماگر بازار سرمایه بارها حول کانال ۹۷ هزار واحدی نوسان کرده و حتی در ماه های گذشته به کانال ۱۰۰ هزار واحدی نزدیک شده اما  در نهایت روند نزولی را طی کرده است.

در دو روز کاری بورس تهران در این هفته شاخص آزاد شناور ۲۰۸ واحد بالا رفت و رقم ۱۰۳ هزار و ۹۵۶ را تجربه کرد شاخص  بازار اول نیز که در پایان هفته اول  کاری سال ۱۳۹۷ در تراز ۶۸ هزار و ۵۵۸ واحدی قرار داشت  با رشد ۱۷۴ واحدی مواجه شد.

در این مدت شاخص بازار دوم ۳۲۶ واحد افزایش یافت و شاخص صنعت رشد ۲۲۸ واحدی را تجربه کرد.

 

کاهش قیمت‌ در بازار سکه و طلا
هم اکنون بخوانید

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا