سفر رئیس‌جمهور به ترکمنستان و آذربایجان + جزئیات

رییس جمهوری به دعوت رسمی روسای جمهوری ترکمنستان و آذربایجان، از روز سه‌شنبه ۷ فروردین ماه به این کشورها سفر می‌کند.

به گزارش اعتمادنو، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور با اعلام این خبر گفت: حسن روحانی رییس‌جمهوری صبح روز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه تهران را به مقصد عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان ترک می‌کند و بلافاصله پس از ورود و اعتماد نو به نقل از برنامه استقبال رسمی، مذاکرات روسای جمهوری و سپس هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور برگزار می‌شود.

پرویز اسماعیلی با اشاره به امضای چندین سند همکاری در حضور روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، گفت: نشست مشترک تجار بخش خصوصی ایران و ترکمنستان نیز هم‌زمان با این سفر برای بررسی و توسعه روابط تجاری دوجانبه برگزار خواهد شد.

وی افزود: آقای روحانی روز چهارشنبه برای زیارت آرامگاه صحابه پیامبر اسلام (ص)، بازدید از قدمگاه حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و همچنین آرامگاه تنی چند از شاگردان اهل بیت (ع) و مفاخر ایرانی سفری کوتاه به شهر تاریخی مرو خواهد داشت.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور ادامه داد: رییس جمهور بعد از ظهر چهارشنبه از مرو به شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان سفر می‌کند.

اسماعیلی، ملاقات با رییس جمهور آذربایجان، مذاکرات مشترک هیات‌های دو کشور و نیز امضای اسناد متعدد همکاری و کنفرانس مطبوعاتی را از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های عصر چهارشنبه آقای روحانی در باکو ذکر کرد.

وی ادامه داد: همزمان با سفر رییس جمهور، صبح پنجشنبه ۹ فروردین همایش اقتصادی ایران و آذربایجان با هدف بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی میان بخش‌های دولتی و فعالان و کارآفرینان اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد.

استقرار شعبه ثبت اموال مسئولان در مجلس ظرف ۳ هفته آینده و...
هم اکنون بخوانید

اسماعیلی همچنین در پایان گفت: آقای روحانی ظهر روز نهم فروردین ماه به میهن اسلامی بازخواهد گشت.

 

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا