سایپا در خمین جای خود را به میتسوبیشی داد

به گزارش اعتماد نو، محمدابراهیم رضایی اظهار کرد: پس از فراز و نشیب‌های زیادی که خط تولید خودرو در شهرستان خمین طی کرد و خودروسازی سایپا هیچ انگیزه و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای برای راه‌اندازی این صنعت در خمین نداشت، لذا با پیگیری‌های مختلف از طریق وزارت صنایع قرار بر این شد که بخش خصوصی اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه خودروسازی در این شهرستان کند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان مرکزی مقرر شد که در ابتدای سال ۱۳۹۶ خودروسازی خمین محصول تولیدی خود را به بازار عرضه کند اما با انصراف خودروسازان سایپا از اجرای این طرح، اعتماد نو به نقل از برنامه دولت در عملیاتی کردن این پروژه دچار مشکل شد و عملا از مدار خارج شد.

نماینده مردم خمین ادامه داد: با انصراف خودروسازی سایپا از سرمایه گذاری این صنعت در خمین از نیمه سال جاری تلاش برای جذب سرمایه‌گذار جدید آغاز شد و با برگزاری جلسه‌ای با چندین شرکت خودروساز مقدمات جذب سرمایه‌گذار فراهم و مجموعه های علاقمند به سرمایه‌گذاری در حوزه خودرو به وزارت صنایع معرفی شدند.

وی تصریح کرد: با بررسی و ارزیابی صلاحیت گزینه‌های خودروساز برای سرمایه‌گذاری در خمین نهایتا، سرمایه‌گذاری نمایندگی خط تولید شرکت میتسوبیشی ژاپن در این شهرستان به عنوان گزینه نهایی مورد موافقت قرار گرفت و توافق لازم انجام شد.

رضایی عنوان کرد: براساس اعتماد نو به نقل از برنامه اعلامی از سوی شرکت خودروساز ژاپنی، تا نیمه نخست سال ۱۳۹۷ محصول این واحد صنعتی خودروساز که جایگزین طرح نیمه تمام خودروسازی سایپا شده است به بازار عرضه می‌شود و مراحل امضای قرارداد و نقل و انتقال اسناد واگذاری برای سرمایه گذاری صورت گرفته است.

کاهش خودروهای ناقص سایپا به ۸۲۰۰ دستگاه
هم اکنون بخوانید

وی بیان کرد: در فاز نخست فعالیت خط تولید این صنعت خودروساز در خمین، قطعات خودروی تولیدی در این شرکت مونتاژ و به سرعت کار تولید خودرو صورت خواهد گرفت و بخش عمده تولید در این شهرستان صورت خواهد گرفت مضافا بر اینکه دو خط تولید دیگر به مجموعه افزوده شده و نهایتا سه محصول تولیدی از تولیدات این شرکت در خمین تولید خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح‌های جامعی در حوزه قطعه‌سازی خودروی تولیدی در این طرح دیده شده است که در صورت عملیاتی شدن این طرح ها اثربخشی بیشتری نسبت به طرح‌های گذشته خودروسازی خواهد داشت.

نماینده مردم خمین در خانه ملت، با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد سهام سایپای خمین توسط شرکت میتسوبیشی خریداری شده است، افزود: پیش بینی می‌شود در مجموع بالغ از ۱۱۰۰ نفر اشتغال توسط این خودروساز ژاپنی در خمین ایجاد شود و میزان اشتغالزایی ایجاد شده در سال ۹۷ و در فاز نخست حدود ۴۰۰ نفر خواهد بود.

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا