ایراد مجدد شورای نگهبان به بودجه۹۷

به گزارش اعتماد نو، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی چهارشنبه شب( ۱۶ اسفند ماه ) در منزل شهید محمدعلی بایرامی -از شهدای اغتشاشات اخیر تهران – حضور یافتند. شهید گروهبان یکم محمدعلی بایرامی از مأموران نیروی انتظامی ۳۰ بهمن‌ ماه امسال در شب شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا سلام‌الله‌ علیها به دست اغتشاشگران در خیابان پاسداران تهران به شهادت رسید.

همچنین در آستانه ولادت با سعادت حضرت صدیقه‌کبری فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها، هزاران نفر از شاعران و ستایشگران اهل‌بیت علیهم‌السلام با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و تعدادی از ستایشگران و نغمه‌سرایان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) فضای حسینیه امام خمینی(ره) را به عطر مدایح و مناقب دخت گرامی پیامبر اسلام، معطر کردند. مقام معظم رهبری در این دیدار الگوی زن اسلامی را زنان بزرگی همچون حضرت فاطمه‌زهرا و حضرت خدیجه کبری دانستند و گفتند: در مقابل الگوی اسلامی، الگوی انحرافی زن غربی با شاخصه‌هایی همچون برهنگی و جلب نظر و التذاذ مردان وجود دارد .

همچنین حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده اصولگرای مجلس به اشاره به نامه احمدی‌نژاد به رهبری گفت:احمدی‌نژاد شخصیت متزلزل، کذاب و غیرثابت خود را نشان داد؛ چراکه اگر سر سوزنی دین داشت و به قانون معتقد بود، از انتخاباتی که اعتقادی به آزاد بودن آن ندارد، کنار می‌رفت.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته نیز با اشاره به مناسبت ۱۴ اسفند و فرار بنی‌صدر  با بیان اینکه برای دور ماندن از سرنوشت بنی‌صدر، مسوولان خود را محاسبه کنندگفت: بنی صدر بر سر سفره امامت، ولایت و خون شهدا آمد و بالاخره آرای مردم را با هر کیفیت جلب کرد. رأی آوردن به هیچ وجه ملاک نیست، او به محض این‌که سکان اداره مملکت را به دست گرفت طغیان کرد و خودش را از بدنه مردم انقلابی و حزب‌اللهی جدا کرد و مشتی غرب‌گرا دور او را گرفتند و او هم برای راضی کردن آن‌ها مردم را کنار گذاشت و به آن‌ها بی‌اعتنایی کرد.

همچنین آیت‌الله احمد خاتمی در مراسم گرامی‌داشت ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر که در مشهد برگزار شد، در واکنش به برداشتن حجاب‌ برخی زنان در کشور گفت: بی‌حجابی‌ها در ایران را زنی که از آمریکا پول گرفته مدیریت می‌کند.

در حاشیه همایش استانداران، مدیرزان کل سیاسی و فرمانداران سراسر کشور  عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع پایگاه خبریان با اشاره به اینکه ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال همچنان جاری است گفت: در دیگر جاهایی که وزارت ورزش با هماهنگی هایی که انجام داده است توفیقاتی داشته ایم که با رعایت شئونات بانوان حاضر می‌شوند.

شورای نگهبان درباره ۳ مصوبه اعلام‌نظر کرد
هم اکنون بخوانید

در همین همایش حسین ذوالفقاری دبیر شورای امنیت کشور نیز  گفت:امنیت در کشور ما اجتماعی شده است یعنی مردم نمی خواهند کشور به هم بریزد اما اگر دچار برخی غفلت‌های راهبردی شویم و پدیده‌ها را دقیق نشناسیم و درست تحلیل نکنیم، امنیت اجتماعی شده تبدیل به تهدید اجتماعی شده می‌شود.

همچنین معاون اول رییس‌جمهور در سومین روز از سفر خود به عراق، پس از بازدید از طرح توسعه حرم مطهر علوی گفت: طرح توسعه حرم علوی هزینه بسیار کمتری نسبت به طرح‌های مشابه برده است و مهمتر از همه این‌که همکاری بسیار صمیمانه ای میان نیروهای اجرایی که عمدتا از ایران هستند با مسئولین حرم وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۷، با اشاره به ایرادات مجدد شورای نگهبان به مصوبات مجلس در بودجه ۹۷ گفت که این ایرادات در جلسه روز شنبه کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز از انجام روال اداری بازگشایی مرز «کوزه رش» از سوی ایران و ترکیه خبر داد و گفت: در طول سال ۹۶ درخواست مردم در زمینه بازگشایی مرز «کوزه رش» در سطح ریاست‌های جمهوری و وزرای خارجه دو کشور ایران و ترکیه پیگیری شده است.

همچنین علی لاریجانی در جشن توانمندسازی ۱۳۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، با اشاره به واگذاری ۵۰ هزار مسکن مهر نیمه‌کاره به کمیته امداد تصریح کرد:هرچه منابع به سمت اشتغال زایی برود هم برای فرد و هم کشور بهتر است، بنابراین می توان در بودجه سال آینده اختیاری برای کمیته امداد دید که منابع را در روش هایی برای ایجاد اشتغال سوق دهد.

محمدرضا عارف نیز با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرامش با تبریک روز زن چنین نوشت که حضور زنان نسبت به مردان در نهادهای قدرت متناسب با شأن آن‌ها نیست.

محمد جواد ظریف، شهردار تهران و اعضای شورای شهر و سفیران و نمایندگان کشورهای خارجی مقیم تهران در آیین کاشت «درخت صلح و دوستی» در بوستان نوروز شرکت کردند. وزیر خارجه کشورمان در این مراسم گفت: توان این را داریم که از طریق همکاری و همیاری دنیای بهتری بسازیم.

ظریف همچنین در مراسم بین‌المللی زنان، صلح و امنیت پایدار تصریح کرد:بی‌تفاوتی به سلاح‌های کشنده مردم کشورهای غربی را به خاک و خون کشیده است. وی همچنین در توییتی با اشاره به حضورش به همراه همسرش در این مراسم نوشت:  زنان بیشترین صلاحیت را برای رهبری پویش جهانی علیه خشونت دارند.

امروز؛ آخرین فرصت اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها
هم اکنون بخوانید

وزیر خارجه فرانسه از ایران و روسیه خواست بشار اسد را برای عدم نقض قطعنامه ی آتش بس ۳۰ روزه در سوریه تحت فشار قرار دهند. ژان ایو لودریان گفت: اگر فرانسه اطمینان یابد که رژیم اسد از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است واکنش متناسب را نشان خواهد داد.

امانوئل ماکرون نیز اعلام کرد که فرانسه به همراه انگلیس و آمریکا در حال مقابله با اعتماد نو به نقل از برنامه موشکی ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه کمیته چهارجانبه اتحادیه عرب (عربستان، امارات، بحرین و مصر) و شبهه‌افکنی بی‌پایه و اساس و دخالت بی‌جا در خصوص پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام، گفت: آنچه در این بیانیه در مورد ایران گفته شده، کاملاً بی‌ارزش و فاقد هر گونه وجاهت و دور از منطق است و آنان اصولا هیچ صلاحیتی برای سخن گفتن در چنین موضوعاتی ندارند.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز در نشست عادی شورای امنیت با عنوان «وضعیت در افغانستان» گفت: از جامعه بین‌الملل انتظار می رود که دولت وحدت ملی افغانستان را بیش از پیش در مبارزه با تروریسم و رسیدن به صلح و توسعه پایدار در این کشور حمایت کنند. وی افزود: وضع امنیتی در افغانستان وخیم‌تر شده است.

قاسم محبعلی مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه با تاکید بر این‌که «مصر نقش کلیدی در فلسطین و غزه دارد» گفت: فلسطینی ها باید به دنبال ایجاد تشکیل کشور مستقل فلسطینی باشند، اگر این مساله را به تاخیر بیاندازند باز هم اسرائیل موقعیت خود در کرانه باختری را تقویت می‌کند و شرایط برای تشکیل یک کشور مستقل سخت‌تر می‌شود.

در همین ارتباط در جریان برگزاری نشست فصلی مارس شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، نماینده دائم کشورمان در آژانس گفت: پیوستن فلسطین به معاهده عدم اشاعه (ان‌پی‌تی) و انعقاد موافقتنامه پادمان هسته‌ای با آژانس نقطه عطفی مهم برای جامعه بین المللی و منطقه خاورمیانه است.

عباسعلی کدخدایی در نشست شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به موضوع بررسی صلاحیت‌ها گفت: در بحث صلاحیتی، قانون انتخابات شرایط و موانعی را گفته است. ما ناچاریم رفتار فرد را بررسی کنیم. ما چگونه می‌توانیم اعتقاد و التزام فرد را رصد کنیم. ممکن است اشتباهاتی هم رخ دهد ما هم مثل شما انسانیم.

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا