تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی هرمزگان

سخنگوی دولت از تخصیص ۱۱۸۹ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۳۹ طرح عمرانی در سفر جاری رئیس‌جمهوری به استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش اعتماد نو به نقل ار ایسنا، محمدباقر نوبخت در نشست شورای اداری هرمزگان که با حضور رئیس‌جمهوری و جمعی از اعضای هیئت دولت در محل فرمانداری بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد:  این رقم به‌ جز مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده از محل صندوق توسعه ملی است که در این سفر به دستور رئیس‌جمهوری به هرمزگان اختصاص داده می‌شود.

رئیس سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه‌وبودجه کشور تصریح کرد: از مبلغ ۱۱۸۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای هرمزگان، ۲۵۱ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی، ۲۲۰ میلیارد تومان منابع آب، ۹۱ میلیارد تومان آموزش‌وپرورش، ۱۸۷ میلیارد تومان حمل‌ونقل، عمران شهر و روستا ۶۵ میلیارد تومان، ۲۹ میلیارد تومان ورزش و جوانان، آموزش عالی ۴۱ میلیارد تومان، گردشگری ۲۰ میلیارد تومان، بهداشت و درمان ۲۸۵ میلیارد تومان است.

نوبخت خاطرنشان کرد: در سفر نخست رئیس‌جمهوری به هرمزگان ۳۷۶ میلیارد تومان برای اجرای ۴۵ پروژه عمرانی اختصاص یافت بود اما اعتبارات تخصیص‌یافته در دومین سفر حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان به هرمزگان رشد قابل‌ملاحظه‌ای داشته است.

وی با اشاره به اهمیت استان هرمزگان و با بیان اینکه وضعیت این استان با توجه به نگاه ویژه دولت برای رشد و توسعه آن رو به بهبود است، اظهار کرد: خواسته ما از نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نظارت بر اجرای مصوبات سفر است.

رئیس سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه‌وبودجه کشور با اشاره به درخواست نمایندگان مردم هرمزگان در خصوص بازگشت بخشی از مازاد درآمد این استان که به خزانه واریز می‌شود، گفت: درآمدهای کشور از سه بخش مالیات، فروش نفت و اوراق است که تنها در چند استان همانند خوزستان و هرمزگان به‌ واسطه بهره‌مندی از ظرفیت‌های ویژه، مالیات هدف‌گذاری شده تحقق می‌یابد.

دلیلی بر افزایش قیمت مسکن بعد از انتخابات نمی‌بینم
هم اکنون بخوانید

نوبخت با بیان اینکه بازگشت مازاد درآمد به استان هرمزگان کاری تقریباً نشدنی است، گفت: اما با این شرایط از نمایندگان مردم هرمزگان خواستاریم تا با همفکری استاندار، وضعیت را بررسی کنند و ما نیز تا جایی که امکان داشته باشد، بخشی از درآمد را به این استان تخصیص دهیم.

وی با اشاره به رشد اعتبارات عمرانی هرمزگان در دولت یازدهم در مقایسه با دولت‌های نهم و دهم، بیان کرد: هرمزگان در دولت یازدهم رقمی افزون بر۲۰۴۲ میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی دریافت کرده که این میزان در مقایسه با دولت‌های قبل ۱۵۸ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در سال جاری درآمدهای این استان از ۲۲۱۹ میلیارد تومان به ۲۴۳۹ میلیارد تومان افزایش یافته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − دو =

دکمه بازگشت به بالا