روح امید باید زنده نگه داشته شود

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایسنا، منطقه خلیج فارس، سیدعباس صالحی، شامگاه چهارشنبه در نشست با فرهیختگان، اصحاب فرهنگ و هنر حاجی آباد اظهار داشت: امروز دشمنان نقطه تمرکز خود را براین قرار داده اند که امید را از جامعه ایرانی ریشه کن کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب در ماه های اخیر بر افزایش و تقویت امید اجتماعی و تقابل با افسردگی در کشور  تاکید دارند.

صالحی، یکی از اهداف مهم دشمنان را القای روح نا امیدی در جامعه برشمرد و ابراز کرد: جامعه نا امید و کم تحرک نمی تواند هم در فضای اجتماعی فعال باشد و هم پشت نظام بایستد.

وی ادامه داد: ادبیات امام و رهبری نگاه به آینده، افزایش اعتماد، خودباوری، امید، و نشاط در جامعه است، اینها و آن چه در مجموعه نظام در این ٤دهه انقلاب اتفاق افتاده باید تقویت شود.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: روح امید باید زنده نگه داشته شود، نباید این فضا احساس شود که در این نظام قوای سه گانه کشور نگاهی به خدمت ندارند چراکه این القا به نفع نظام نیست.

صالحی تصریح کرد: نمی خواهیم بگوییم فساد و تبعیض وجود ندارد، اما نباید نسبت به بخش هایی که به عنوان دستاوردهای این ملت محسوب می شود، کم توجهی صورت بگیرد.

وی تناسب شهری و روستایی در حاجی آباد را مایه امید مردم دانست و یاد آور شد: مسئولان باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رشد فضای فرهنگی و هنری در کشور و استان هرمزگان طی ٤سال اخیر اشاره کرد و افزود: سال ٩٠ در کشور ٣٤٥ سالن سینما وجود داشت که این تعداد در سال ٩٥ به ٤٢٥ سالن افزایش یافت و در سال جاری ١٢٦ سالن ساخته شده است.

رونمایی از طناز طباطبایی در «یاغی»
هم اکنون بخوانید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در سال ٩٠ برای ساخت سالن ٣٠٠ میلیارد ریال و در سال ٩٥ نیز مبلغ یک هزارو ٦٥٠میلیارد ریال برای ساخت سینما هزینه شد.

به گفته صالحی، تعداد بلیت هایی که در سال ٩٠ به فروش رسید ٨ میلیون بوده که این تعداد در سال ٩٥ به ٢٥ میلیون بلیت رسید.

وی در حوزه مطبوعات نیز گفت: در سال ٩٠ تعداد روزنامه ها و نشریات کشور ٣هزار و ٢٤٥ نشریه و در سال ٩٥تعداد نشریات به ٧ هزار و ٩٣٢ نشریه رسید و ٢ برابر شد.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ٤ سال اخیر تعداد نشریات در کشور نیز افزایش داشته و در استان هرمزگان فضای مطبوعات به لحاظ تعداد رشد بسیار خوبی را نشان می دهد.

صالحی در حوزه تئاتر نیز بیان کرد:  در سال ٩٠ افزون بر ٤ هزار و ٧١٢ نمایش اجرا شد که این تعداد در ٤سال بعد به ٦ هزارو ٩٤٢ مورد رسید و همچنین تعداد تماشاگران از ٢,٥ میلیون به ١٤.٥ میلیون نفر افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به افزایش ١٠ هزار کانون فرهنگی و هنری در طول ٤سال اخیر اضافه کرد: در سال ٩٠ تعداد این کانون ها ١٣هزار و در سال ٩٥ نیز ٢٣ هزار کانون در کشور راه اندازی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعداد کتابخانه های عمومی در سال ٩٠ را ٢هزار و ٨٠٤ باب و در سال ٩٥ این تعداد را ٣هزار و ٣٦٤در کشور اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر پیگیری احداث سالن سینما، تکمیل فضای داخلی امام زادگان، توجه به پرداخت اعتبارات فرهنگی و حمایت از هنرمندان شهرستان حاجی آباد قول مساعد داد.

دیدار نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با خانواده شهدای عملیات کربلای۵
هم اکنون بخوانید

صالحی در پایان با بیان اینکه شهرستان حاجی آباد بزودی دارای سینما می شود و کمک هزینه ایجاد نشریه برای کسانی که درخواست فعالیت دارند، اعطا می شود، اضافه کرد: خوشحالم که به نمایندگی از طرف رئیس جمهوری میزبان مردم حاجی آباد هستم و به سهم خود تلاش می کنم نتایج این سفر را به اطلاع رئیس جمهور و اعضای دولت برسانم.

به گزارش ایسنا، به دنبال سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت روز چهارشنبه به هرمزگان شماری از معاونان رئیس جمهوری و وزیران امروز و روز گذشته در جمع مردم شهرستان های این استان حضور پیدا کرده و مسائل و مشکلات این مناطق را بررسی کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + شش =

دکمه بازگشت به بالا