سورپرایز اوپک و روسیه برای بازارهای نفت

به گزارش اعتماد نو، بلومبرگ اعلام کرد: سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی که ریاست دوره‌ای اوپک را برعهده دارد، گفته است که ۲۴ کشوری که موافقت کرده‌اند مجموعا ۱.۸ میلیون بشکه در روز از تولیدشان را محدود کنند، به متعادل کردن عرضه و تقاضا در بازار متعهد هستند. وی در ادامه افزود: من خوش‌بین هستم که امسال به تعادل بازار دست پیدا خواهیم کرد.

اوپک هفته گذشته اعلام کرد تولیدکنندگان در ژانویه میزان عرضه خود را بیش از آنچه متعهد شده بودند، محدود کردند و میزان پایبندی به توافق کاهش تولید را که از ابتدای سال ۲۰۱۷ آغاز شده است، به رکورد ۱۳۳ درصد رساندند.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس اخیرا پیش بینی خود از قیمت نفت در کوتاه‌مدت را بالا برد و اعلام کرد بازار احتمالا به تعادل رسیده است. اوپک و متحدانش در نوامبر موافقت کردند کاهش تولید را با هدف ریشه‌کن کردن اشباع عرضه جهانی تا پایان امسال ادامه دهند.

المزروعی گفت: ما با تردیدهای زیادی نسبت به موفقیت، این استراتژی را آغاز کردیم. به عنوان نمونه برای نخستین بار است که با روسیه و همچنین برخی از کشورها همکاری می‌کنیم و تصور می‌کنم به عنوان یک گروه به بیش از آنچه که انتظار می‌رفت دست یافته‌ایم.

رئیس دوره‌ای اوپک اظهار کرد: هزاران میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای تامین تقاضای رو به رشد برای نفت نیاز است. انتظار می‌رود میزان تقاضا برای نفت امسال حداقل به همان میزان سال ۲۰۱۷ رشد داشته باشد. کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که از اعضای اوپک نیز هستند مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی از پروژه‌هایی برای افزایش ظرفیت تولید حمایت می کنند اما این کافی نیست که تنها کشورهای شورای همکاری خلیج فارس سرمایه‌گذاری کرده و به این کار در این بخش ادامه دهند.

آغاز تغییرات در تابلو بانک‌های ادغامی با بانک سپه
هم اکنون بخوانید

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا