موانع حضور زنان در ورزشگاه‌ها به مرور برطرف می‌شود

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست با سمن‌ها درباره سرانجام رفع موانع حضور زنان در ورزشگاه گفت: با همگرایی، هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه های مختلف این مشکل به مرور برطرف خواهد شد.

به گزارش اعتماد نو، مسعود سلطانی فر در جمع پایگاه خبریان در پاسخ به این سوال که آیا با حضور زنان در دیدار تیم بسکتبال تیم ملی ایران و عراق موانع حضور آنان در ورزشگاه برطرف شده است یا نه؟ گفت:  با همگرایی، هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه های مختلف این مشکل به مرور برطرف خواهد شد.

وزیر ورزش و جوان در دیدار با سمن‌های استان‌های کردستان و خراسان رضوی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت ایجاد اعتماد متقابل و امید به آینده، افزود: توسعه در جامعه‌ای آرام و امن صورت می‌گیرد و در جوامع ملتهب و دارای کشمکش جایی ندارد.

وی با بیان اینکه استان‌های کردستان و خراسان جنوبی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و طبیعی بی نظیری دارد، اظهار کرد: می‌توان از ظرفیت‌های این دو استان برای توسعه گردشگری به عنوان بهترین ابزار رشد توسعه استفاده کرد چرا که صنعت گردشگری سبز، زودبازده و اشتغال‌زا است و می‌تواند مشکل بیکاری را با کمترین سرمایه برطرف کند.

سلطانی‌فر در ادامه تصریح کرد: صنعت گردشگری به دلیل نداشتن ضایعات زیست محیطی می‌تواند به تعادل محیط زیست کمک کند به همین دلیل سمن‌هایی که در استان‌های کردستان و خراسان جنوبی در این حوزه فعالیت می‌کند قادر خواهند بود در اشتغالزایی از بسیاری از سمن‌های دیگر موفق‌تر عمل کنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برداشت ۱٫۵ میلیارد دلاری بودجه اشتغالزایی از صندوق توسعه ملی تصریح کرد: از آنجایی که صندوق توسعه ملی و بانک‌ها باید معادل این مبلغ، سهم خودشان را روی این بودجه اضافه کنند، در مجموع ۱۲ هزار میلیارد دلار در حوزه اشتغال زایی مناطق روستایی سرمایه گذاری خواهد شد. سمن‌های فعال در حوزه جوانان می‌توانند از این فرصت برای بهره‌مندی از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند.

فضاپیمای سیگنوس امروز به فضا پرتاب می‌شود
هم اکنون بخوانید

وی در ادامه با اشاره به تخصیص ۶۰ هزار میلیارد تسهیلات جدید نظام بانکی در حوزه‌های مختلف اقتصادی مانند صنعت و معدن، تجارت، IT و گردشگری تصریح کرد: با اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی دولت یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل جدید با همکاری بخش خصوصی ایجاد خواهد شد تاهم پاسخگوی تقاضای جدید اشتغال باشیم و هم بخشی از بیکاری‌های به جا مانده از گذشته برطرف شود.

سلطانی‌فر با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از تسهیلات اشتغالزایی صرف حوزه کارآفرینی جوانان خواهد شد ادامه داد: در یک سال گذشته چه در دولت یازدهم و چه با گذشت نزدیک به هفت ماه از آغاز فعالیت دولت دوازدهم، رئیس جمهور در جلسات متعددی بر روی جوان گرایی و انتقال مدیریت به نسل جدید تاکید کرده است. انتصاب یک وزیر جوان نیز در هیات دولت این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات معاونت ساماندهی امور جوانان افزود: در حال حاضر در دستگاه‌های اجرایی مختلف در حوزه‌های مربوط به جوانان مانند سرباز مهارت، افزایش امکانات مناطق محروم، ایجاد اشتغال و … از همه دستگاه‌ها پاسخ مثبت دریافت کرده‌ایم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به همکاری بنیاد مستضعفان با وزارت ورزش و جوانان توضیح داد: بنیاد مستضعفان در موضوع توسعه فضاهای ورزشی به ویژه در مناطق محروم همکاری خوبی با وزارت ورزش و جوانان داشته است و برای مشارکت بیشتر نیز ابراز آمادگی کرده است. تصور ما این است که ریشه بسیاری از نارضایتی‌های اجتماعی در مسائل اجتماعی، صنفی و خواسته‌های اقشار مختلف قرار دارد که اگر برآورده نشود تبدیل به معضل اجتماعی خواهد شد.

آشنایی با حریفان ایران در جام جهانی 2022/ تکرار خاطره‌ای شیرین و یک درگیری
هم اکنون بخوانید

سلطانی‌فر در ادامه اظهار کرد: اگر مسائل اجتماعی حل و مدیریت نشوند به معضلی سیاسی تبدیل خواهند شد. همچنین حل نشدن معضلات سیاسی نیز آنها را به معضلات امنیتی با هزینه‌های گزاف تبدیل خواهد کرد. اگر همه قوا مسئولیت‌هایشان را به خوبی انجام دهند زیرساخت‌های خوبی برای ایجاد امید به آینده فراهم خواهد شد.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + بیست =

دکمه بازگشت به بالا