بریویک: پشیمانم

به گزارش اعتماد نو به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نشریه نروژی «وردنز گانگ» گزارش داد، آندرس برینگ بریویک در نامه‌ای از سلولش به مدیریت زندان نوشته است که می‌خواهد زندگی جدیدی را آغاز کند.

همچنین این قاتل که در طی دو حمله تروریستی در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۱ دست‌کم ۷۷ تن را کشت، مدعی شده که می‌خواهد به «مقررات زندان» پایبند بماند و «ایدئولوژی و جنبش‌های فاشیستی، ناسیونال – سوسیالیستی و ملی‌گرایی قومی» را برای همیشه کنار بگذارد.

طبق این گزارش، بریویک هیچ شرطی برای مقامات نگذاشته است.

گفته شده که این نامه در بهار گذشته از سوی بریویک به مدیریت زندان فرستاده شده است؛ زمانی که او در شکایت از دولت نروژ که در آن مدعی نقض حقوق اساسی خود شده بود، شکست خورد.

بریویک در نامه خود نوشته است: از اقداماتی که در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۱ انجام دادم، متأسف هستم و اگر امکان‌پذیر بود، ‌ آن را به عقب برمی‌گرداندم.

با این حال کارشناسان و روانشناسان نروژی نسبت به صداقت بریویک در این اظهاراتش تردید دارند و به نظر آن‌ها، او هنوز اعتقادی به حرف‌هایی که زده، ندارد.

هنینگ واروی، روانشناس نروژی از دانشگاه آکرشوس در اسلو گفت: دلیلی وجود ندارد که به ندامت بریویک اعتماد کنیم. این کاملا آشکار است که بریویک تلاش می‌کند از امکانی که دارد به نفع خود استفاده کند و این کاری است که تروریست‌ها برای ادامه کارشان انجام می‌دهند. او در زندان وضعیت خوبی ندارد. می‌خواهد بیرون بیاید و دارد کلک می‌زند تا دوباره همان کارهای سابقش را تکرار کند.

ایسنا

ترامپ برای ماکرون آرزوی سلامتی کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا