دمشق: با هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی یا کشتار دسته‌جمعی مخالفیم

به گزارش اعتماد نو به نقل از سایت اینترنتی النشره، منذر منذر، معاون نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل طی جلسه شورای امنیت گفت: ما هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی یا هر نوع سلاح کشتار دسته‌جمعی را به عنوان جنایت علیه بشریت رد می‌کنیم. طی هیچ شرایطی نمی‌توان استفاده از این سلاح را توجیه کرد.

وی گفت: مردم سوریه که تا به امروز قربانی اول جنایت‌های تروریست‌ها بوده‌اند، با این سلاح هدف قرار گرفته‌ شده‌اند. سوریه همواره دنبال شناسایی مجرم واقعی و مسؤول واقعی این حملات بوده است. دولت سوریه به معاهده منع تسلیحات شیمیایی پیوسته و به تمامی تعهداتش به موجب این توافقنامه عمل کرد و از طریق امحای کامل اعتماد نو به نقل از برنامه شیمیایی خود به دستاورد بی‌سابقه‌ای در تاریخ این سازمان رسیده است.

منذر منذر تأکید کرد: ارتش سوریه و هم‌پیمانانش به نیابت از جهان با تروریسم می‌جنگند.

وی آمریکا، انگلیس و فرانسه را مسؤول کارشکنی در مکانیزم تحقیقات درباره تسلیحات شیمیایی دانست و گفت: سوریه اولین طرفی بود که خواهان تحقیقات درباره تسلیحات شیمیایی شد. آمریکا هر زمان که می‌بیند گروه‌های تروریستی در مقابل پیشروی ارتش سوریه در باتلاق افتاده‌اند، اتهاماتی را علیه سوریه درباره سلاح شیمیایی مطرح می‌کند.

ایزومی ناکامیتسو، معاون دبیرکل سازمان ملل و نماینده ارشد امور خلع سلاح نیز در جلسه شورای امنیت اعلام کرد که تیم حقیقت یاب وابسته به سازمان منع تسلیحات شیمیایی به بررسی تمامی اتهامات درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه ادامه می‌دهد.

وی افزود: ادعاها درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه همچنان ادامه دارد و در نتیجه این مسؤولیت جمعی ماست که عاملان را مجازات کنیم. بیشتر این ادعاها درباره استفاده از مواد شیمیایی سمی مثل کلر در مناطق خارج از سیطره دولت سوریه است. تیم دیگری نیز به بررسی اظهاراتی می‌پردازد که دولت سوریه درباره استفاده از سلاح شیمیایی ارائه کرده است.

حماس: فتنه انگیزی فرقه‌ای در لبنان به نفع اسرائیل و آمریکاست
هم اکنون بخوانید

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − دو =

دکمه بازگشت به بالا