مرد شماره دو کره‌شمالی به سئول می‌رود

به گزارش اعتماد نو به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA امروز تایید کرد که کیم یونگ نام، رئیس مجمع خلق کره شمالی در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی که روز جمعه در شهر “پیونگ چانگ” در کره‌ جنوبی برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

وزارت اتحاد مجدد دو کره مستقر در سئول روز یکشنبه اعلام کرده بود که کیم یونگ نام، رهبری یک هیات ۲۲ نفره را برعهده خواهد داشت و انتظار می‌رود روز جمعه برای یک سفر سه روزه وارد کره‌ جنوبی شود.

سفر کیم یونگ نام به کره‌ جنوبی همزمان با آن صورت می‌گیرد که سئول به شدت به برگزاری مذاکرات درسطح مقامات عالی رتبه نه تنها میان دو کره بلکه میان کره شمالی و آمریکا در جریان المپیک زمستانی که از نهم تا ۲۵ فوریه (۲۰ بهمن تا ۶ اسفند) برگزار می‌شود، امید بسته است.

کاخ ریاست جمهوری کره‌ جنوبی اعلام کرد: سفر کیم یونگ نام که دومین مرد قدرتمند کره شمالی است، فرصت‌های بسیاری را برای برگزاری مذاکرات در سطح مقامات عالی‌رتبه به وجود می‌آورد.

کیم یونگ نام ارشدترین مقام کره شمالی است که از زمان پایان جنگ کره به دنبال آتش‌بس سال ۱۹۵۳ به سئول سفر می‌کند.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کره‌ جنوبی امروز گفت: سفر کیم یونگ نام، عزم کره شمالی برای بهبود روابط دو کره و موفقیت المپیک زمستانی و همچنین صداقت رفتار پیونگ یانگ را نشان می‌دهد.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و دیگر رهبران جهان در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی شرکت خواهند کرد.

مشاور اردوغان: احتمالا بر سر لیبی با روسیه به تفاهم برسیم
هم اکنون بخوانید

کیم یونگ نام از سوی سازمان ملل یا آمریکا در لیست سیاه قرار ندارد؛ چراکه وی در اعتماد نو به نقل از برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی دخالتی نداشته و هیچ ارتباطی با نهادهای تحقیقاتی در این زمینه ندارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا