نشست مخالفان سوری در ریاض برای بررسی مرحله پس از سوچی

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایسنا، نصر حریری، رئیس هیات مخالفان سوری در مذاکرات ژنو در گفتگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط با طرح این ادعا که “ریاض از حق استقلال سوریه در تصمیم‌گیری‌ها حمایت می‌کند”، اعلام کرد که این هیات در دهم فوریه جاری (شنبه ۲۱ بهمن) نشستی را برای بررسی اشتباهات مربوط به عدم مشارکت هیات در کنفرانس سوچی برگزار خواهد کرد.

حریری با اشاره به اینکه تاریخ برگزاری دور بعدی مذاکرات ژنو هنوز مشخص نشده و به زودی برگزار می‌شود، اظهار داشت: به زودی دیداری با استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه برای فراهم کردن مقدمات دور بعدی مذاکرات ژنو و بازنگری در نتایج به دست آمده در دورهای قبلی خواهیم داشت.

رئیس هیات مخالفان سوری گفت: هیات مخالفان سوری در حال بررسی سندی است که پنج کشور مسئول پیشبرد روند سیاسی در سوریه ارائه کردند، همزمان تلاش‌هایی برای الحاق آلمان، ترکیه و مصر به این گروه انجام می‌شود.

رئیس هیات مخالفان سوری در ادامه نمایندگان هر دو طرف را مسئول تشکیل هیات انتقالی دانست و درباره دور بعدی مذاکرات ژنو و اعتماد نو به نقل از برنامه‌های آن تاکید کرد: در نشست ژنو باید به شکلی مناسب در راستای تحقق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تلاش شود و مرحله انتقالی به نحوی آغاز شود که در آن هیات انتقالی برخوردار از تمامی اختیارات اجرایی به صورت مشترک میان دمشق و مخالفان سوری و دیگر گروه‌ها مطابق با بیانیه ژنو تشکیل شود.

حریری با تاکید بر اینکه هدف از قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت انتقال سیاسی است، گفت: ما خواهان تشکیل هیاتی انتقالی با تمامی اختیارات اجرایی در فضایی امن و بی‌طرف هستیم که در سایه آن مردم سوریه بتوانند با آزادی و امنیت فعالیت کرده و عملیات اصلاح قانون اساسی را در مرحله بعدی آغاز کنند. به همین دلیل در مرحله بعدی مذاکرات ژنو هر طرح و پیشنهادی که منجر به آغاز این عملیات شود، امری مطلوب است و در مقابل ما هر گونه عملیات موازی با ژنو و یا بر خلاف آن را که بیانیه ژنو یا قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت را از مسیر درستش دور سازد، نمی‌پذیریم.

پوتین آشکارا نشان داده که تهدید برای همه ماست
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 10 =

دکمه بازگشت به بالا