از تعطیلی مدارس تا آماده‌باش برای یخبندان پیش‌رو

بارش برف در اغلب استانهای کشور در حالی همچنان ادامه دارد که آخرین اخبار از انسداد برخی محورهای مواصلاتی و تعطیلی مدارس برخی استانها حکایت دارد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از  ایسنا، بنابر اعلام استانداری تهران، دوشنبه (نهم بهمن ماه) علاوه بر اینکه مدارس استان تعطیل شدند، ادارات نیز همچون امروز با دو ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

بزرگراهی در تهران مسدود نشد / ایستگاه‌های شن و نمک شارژ شود

سرهنگ حسن عابد -جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ- خواستار شارژ برخی از مخازن شن و نمک در سطح پایتخت با توجه به پیش رو بودن یخبندان شد.

عابدی  به پیش بینی وقوع یخبندان در نقاط مختلف تهران به ویژه مناطق شمالی اشاره کرد و گفت: طبق گزارش‌ها، در برخی از مناطق شارژ ایستگاه‌ها و مخزن‌های شن و نمک تمام شده است که حتما باید با توجه به پیش بینی که در خصوص یخبندان شده است این موارد جبران شود.

لزوم اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی برای مقابله با یخبندان پیش رو / شهروندان از سفرهای غیرضرور خودداری کنند

محمدی نسب -دبیرکل جمعیت هلال احمر- تاکید کرد که باید تدابیری پیش بینی شود تا یخبندان امشب در تهران و برخی از شهرها غافلگیرمان نکند. باید آمادگی‌های لازم برای مواجهه با این موضوع را داشته باشیم. همچنین باید به مردم نیز اطلاع رسانی‌های لازم ارائه شود تا آنان نیز آمادگی لازم در این زمینه را داشته باشند.

وی با بیان اینکه صدا و سیما و رسانه‌ها باید به مردم اطلاعات لازم را بدهند، گفت: شهروندان باید بدانند که اگر قصد سفر در ایام برفی را دارند حتما باید پتو، غذا، و سوخت کافی را همراه داشته باشند.

مشکلی در زمینه تامین سوخت نداشتیم

موسوی خواه -مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران- اعلام کرد که هیچ مشکل مرتبط با کمبود سوخت در پی بارش برف در هیچ نقطه از کشور گزارش نشده است.

مدارس و دانشگاه‌های تهران فردا «تعطیل» شدند

محمد حسین مقیمی -استاندار تهران- از تعطیلی مدارس در کلیه مقاطع همچنین دانشگاه‌ها برای فردا (دوشنبه) در کل استان تهران خبر داد.

محمد حسین مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر یخبندان و برودت هوا برای فردا ( ۹ بهمن‌ماه) گفت: فردا کلیه مدارس در کلیه مقاطع پیش‌دبستانی، دبستان، متوسطه، دبیرستان و همچنین دانشگاه‌ها در کل استان تهران در نوبت صبح  وبعد ازظهر تعطیل هستند.

وی تاکید کرد: در خصوص تاخیر در ساعات کاری ادارات و یا تعطیلی آنها بعدا تصمیم گیری خواهد شد و از طریق صدا و سیما و خبرگزاری‌های معتبر به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

بخشی از مشکلات ناشی از بارش برف به دلیل ضعف امکانات است /ایجاد ۳۰ مددسرای سیار

شهردار تهران گفت: از روز گذشته در ارتباط با گرمخانه شهرداری و برخی محلات دیگر که می شد به عنوان گرمخانه استفاده کنیم، به همه مناطق آماده باش اعلام کرده بودیم تا به خاطر سرمای دیشب، کسی در بیرون از منزل و در خیابان‌ها به عنوان کارتن خواب یا هر عنوان دیگر، حضور نداشته باشد.

اعلام نحوه خدمات غیرحضوری شهرداری برای پرداخت عوارض
هم اکنون بخوانید

توئیت نجفی درباره آماده‌باش گرمخانه‌ها برای پذیرش کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها

شهردار تهران در یک پیام توییتری گفت:اگر امشب کارتن خواب یا شهروند دیگری که مشکل جای خواب دارد را دیدید او را به گرمخانه هدایت کنید.

به گزارش ایسنا، محمد علی نجفی در این پیام نوشت: گرمخانه‌های شهرداری پذیرای شهروندانی هستند که شب جایی برای خواب ندارند، اگر امشب کارتن خواب یا شهروند دیگری که مشکل جای خواب دارد را دیدید او را به گرمخانه هدایت کنید یا با همکارانم در ۱۳۷ تماس بگیرید .امشب هوای تهران سردتر می شود.

دعوت انتقال خون از تهرانی‌ها برای اهدای خون

دکتر بشیر حاجی‌بیگی -سخنگوی سازمان انتقال خون- با اشاره به برودت هوا در تهران و نیاز به خون و فرآورده‌های خونی از تهرانی‌هایی که منزل‌شان در نزدیکی مراکز اهدای خون است و مشکل تردد ندارند، خواست برای اهدای خون به این مراکز مراجعه کنند.

بارش برف دو روز اخیر عقب ماندگی‌های بارشی را جبران نمی‌کند

شاهرخ فاتح -رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی- تاکید کرد: عبور سامانه بارشی از کشور و بارش برف طی دو روز گذشته، بخشی از شرایط نرمال بهمن ماه کشور است و باعث جبران عقب افتادگی‌های بارشی کشور نمی‌شود.

شاهرخ فاتح در گفت و گو با ایسنا در مورد تاثیر بارش های برف طی دو روز گذشته در تعدادی از استان‌ها به ویژه تهران و البرز گفت: بارش برف و باران طی دو روز گذشته، شرایط نرمال و طبیعی بهمن ماه است و تصور اینکه بارش برف این روزها تاثیر شگرفی بر میزان بارش های کشور دارد، تصور درستی نیست.

دمای تهران امشب به ۷ درجه زیر صفر می‌رسد

احمد وظیفه -مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور- از پیش بینی بروز یخبندان و سرمای شدید از امشب در تهران خبر داد و گفت که طبق پیش بینی‌ها، دمای هوا در تهران به منفی هفت درجه خواهد رسید.

وظیفه با بیان اینکه بارش برف پیش بینی شده اما انتظار این حجم از برف را نداشتیم خاطرنشان کرد: با پایان یافتن بارش‌ها، دمای هوا نیز کاهش خواهد یافت، دیشب دمای هوا در تهران ۳- درجه بود که پیش بینی می‌شود با خروج سامانه بارشی امشب دمای هوا در تهران به حدود ۶- تا ۷- درجه برسد.

وی با بیان اینکه این وضعیت سبب سرمای شدید و یخ زدگی معابر می‌شود، گفت: یخ زدگی معابر به ویژه در معابر شمالی تهران و خیابان‌های شیب دار می‌تواند مشکلات زیادی را در تردد عابران پیاده و همچنین خودروهای سواری ایجاد کند. از طرف دیگر در جاده‌های کوهستانی نیز به ویژه در استان‌های البرز و مازندران نیز با مشکلاتی روبرو خواهیم بود.

پیام وزیر کشور به مناسبت روزشهرداری و دهیاری
هم اکنون بخوانید

بارش برف در ارتفاعات تهران تداوم دارد/خیزش گرد و خاک در جنوب شرق کشور

احد وظیفه -مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی- ضمن اشاره به اینکه بارش برف در ارتفاعات تهران تا فردا تداوم دارد از کولاک و ریزش بهمن در جاده‌های کوهستانی خبر داد.

درباره برف هشدار داده بودیم

مرتضی اکبرپور -معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور- اعلام کرد که دستکم ۲۰ استان درگیر بارش برف هستند و سازمان مدیریت بحران کشور از روز چهارشنبه هفته گذشته اخطاریه لازم در این زمینه را به تمامی دستگاه‌ها ارائه کرده بود.

برف و باران در محورهای شمالی کشور و انسداد ۵ محور در استان‌های زنجان و قزوین

سرهنگ نادر رحمانی -رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور- از انسداد پنج محور در استان‌های زنجان و قزوین به دلیل بارش برف وباران خبر داد.

اعلام جاده‌های مسدود و احتمال انسداد هراز

سرهنگ علی اصغر مهری -معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا- محورهای اصلی مسدود شده در پی بارش برف را اعلام کرد.

مهری با بیان اینکه برابر گزارش‌های ما حدود ۹ محور مسدود هستند، گفت: برخی محورهای فرعی همچون شمشک به دیزین، گنجنامه به تویسرکان و … همچنان مسدودند اما در محورهای اصلی نیز همچنان برخی از محورها مسدودند که از جمله آن می‌توان به محور قزوین ـ زنجان، قزوین ـ رشت، طارم ـ  زنجان و بوئین زهرا اشاره کرد. همچنین محور تهران ـ ساوه نیز مسدود است.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا با بیان اینکه محور کرج ـ چالوس نیز بسته است گفت:‌ احتمال دارد که محور هراز نیز به دلیل کولاک مسدود شود.

وی با تاکید بر اینکه ایمنی جاده و مسافران برای پلیس امر بسیار مهمی است، گفت: هر جا که احساس کنیم ایمنی مسافران و جاده به خطر می‌افتد حتما نسبت به انسداد معابر اقدام خواهیم کرد.

برف هواپیماها را زمین‌گیر کرد؛ مسافران را سرگردان

اغلب فرودگاه‌های کشور پس از برف غافلگیرکننده شب گذشته که هنوز در خیلی از استان‌ها ادامه دارد به تعطیلی کشیده شدند.

غافلگیری در جاده‌ها را قبول ندارم/ راننده‌های بی‌توجه مسیر را بند آوردند

داوود کشاورزیان -معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری- عدم استفاده از زنجیر چرخ و تجهیزات را مهمترین عامل انسداد راه‌ها در پی بارش‌های اخیر اعلام کرد.

احتمال یخ زدگی لوله‌های آب در تهران

محمدرضا احمد نسب -رئیس مرکز مدیریت بحران-، ریسک و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در ساعات آینده احتمال یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتورهای آب زیاد است و ضروری است شهروندان اقدامات لازم برای حفاظت از کنتورهای آب را به انجام رسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا