به دنبال گفت‌وگو با ایران در مورد تغییر در برجام هستیم

به گزارش اعتماد نو به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا، گفت: رییس‌جمهور نظر خود را به طور شفاف در مورد توافق هسته‌ای ایران و نقض‌هایی که این توافق دارد، اعلام کرده است و قصد دارد این مشکلات را رفع کند.

وی افزود: با همتایان اروپایی خود توافق کردیم تا در نهایت اتحادیه اروپا نگرانی‌های ما را در مورد بخش‌هایی که توافق هسته‌ای ایران نقص دارد را به آن توجه کند و مکانیزمی برای حل این نواقص ایجاد کنیم.

تیلرسون پیشتر اعلام کرده بود که کارگروهی برای رفع نواقص برجام در اوایل هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد.

وی گفت: واشنگتن به دنبال راهی است تا در نهایت مقامات ایرانی نیز به آن راضی شوند.

مقامات ایرانی همواره اعلام کرده‌اند که مذاکرات مجدد در مورد برجام امکان‌پذیر نیست و هرگونه تغییری در این توافق بین‌المللی نقض آن محسوب می‌شود.

تیلرسون پس از گفت‌وگو با همتای لهستانی خود در ورشو، افزود: کارگروه‌ها هم‌اکنون دیدارهایی را برای توافق بر روی حصول تغییر در نواقصی که در برجام وجود دارد آغاز کردند و در حال بررسی آن هستند که چگونه با مقامات ایرانی در این باره گفت‌وگو کنند.

تیلرسون همچنین ادامه داد: سیاست دولت ترامپ در مورد ایران بسیار گسترده‌تر از رفع نگرانی‌های موجود در مورد توافق هسته‌ای این کشور است.

وی در ادامه ادعاهای خصمانه خود علیه کشورمان، گفت: آمریکا نگرانی‌های بزرگ‌تر و ضروری‌تری در رابطه با اقدامات بدخواهانه ایران در خاورمیانه دارد.

او گفت که آمریکا تلاش می‌کند تا با همکاری اروپا به این نگرانی‌ها پاسخ دهد.

گسترش همکاری‌ها و تبادل تجربیات تهران و مسکو در مبارزه با ویروس کرونا حائز اهمیت است
هم اکنون بخوانید

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 15 =

دکمه بازگشت به بالا