جهانگیر: سازمان زندان‌ها را افرادی بنا نهادند که دغدغه مردم و تامین امنیت جامعه را داشتند

رییس سازمان زندان‌ها در جمع پیشکسوتان و بازنشستگان سازمان زندان ها گفت: نهادهای تامین امنیت و سلامت اجتماعی در تمامی جوامع کاری سخت و دشوار دارند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، اصغر جهانگیر در همایش پیشکسوتان اصلاح و تربیت با بیان اینکه هر چند در بسیاری از کشورها مجازات حبس صرفاً نگهداری زندانیان را اجرا می‌کند، اما در ایران و در نظام زندانبانی اسلامی در کنار اجرای مجازات حبس، توجه ویژه‌ای به اصلاح و تربیت زندانیان و بازپروری آنان برای بازگشت شرافتمندانه به جامعه شده است گفت: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، سازمان زندان‌ها را افرادی بنا نهادند که دغدغه مردم و تامین امنیت جامعه را داشتند و سنت اصلاح و تربیت را به یادگار گذاشتند.

رئیس سازمان زندان ها ، افزود: با اشاره به شخصیت والای شهید لاجوردی گفت: منش و رفتار انسانی و اسلامی آن بزرگمرد الگوی همیشگی کارکنان سازمان زندان ها است.

جهانگیر افزود: هر چند جامعه از خدمات زندانبانی در کشورمان از جمله خدمات بهداشتی و درمانی، آموزشی، فرهنگی، تربیتی، مددکاری و… اطلاع زیادی ندارند، اما این اقدامات که در راستای تامین امنیت و سلامت جامعه است کاری جهادی است که شما پیشکسوتان آن را بنا نهادید و کارکنان امروز سازمان آن را ادامه می دهند.

وی ادامه داد: خدماتی که به زندانیان ارائه می‌شود در حقیقت خدمت به جامعه و تامین امنیت پایدار در کشور است.

مشاور رئیس دستگاه قضا افزود: تکریم بازنشستگان و توجه به پیشکسوتان نشان دهنده روحیه ارزشی این جمع است.

در ادامه این مراسم فیلم کوتاهی از زندگی شهید والامقام سید اسدالله لاجوردی پخش شد. همچنین تعدادی از پیشکسوتان به ارائه سخنرانی پرداختند.

برجام و سیاست‌خارجیِ دولت روحانی برای کشور توفیق داشت
هم اکنون بخوانید

در این همایش علاوه بر حجت الاسلام انصاری، حجت الاسلام شوشتری روسای سابق سازمان زندان‌ها، جمعی از پیشکسوتان و بازنشستگان این سازمان نیز حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا