تخصیص۴۰ درصد بودجه پژوهشی به اشتغال و سرمایه‌گذاری

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی چهارشنبه؛ ۴ بهمن در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان، با تأکید بر این‌که «مهم‌ترین ویژگی اقتصاد مقاومتی دانش بنیان کردن اقتصاد است»، اظهارکرد: در صورتی‌که اشتغال همراه با دانش باشد هم اشتغال مضاعف خواهد شد و هم سرمایه جذب شده از این طریق ارتقا می‌یابد.

وی با بیان این‌که «در مجموع ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی به عنوان سیاست کلی نظام ابلاغ شده است»، افزود: اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه نیز بر همین مبنا نگاشته شده است.

وی با تأکید بر این‌که «استان ظرفیت بالایی در نیروی انسانی ماهر و اهل دانش دارد»، افزود: باید با استفاده از این ظرفیت فضای استان را به سمت شهری دانش‌بنیان برای جوانان پیش ببریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: در این راستا از مدیران می‌خواهیم در حیطه وزارت‌خانه و گستره کاری خود کارهای انجام شده در سایر استان‌ها را رصد و در صورت قابلیت اجرایی شدن طرحی خاص از نمایندگان و استانداران برای اجرایی شدن آن کمک بخواهند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکاری خوبی در میان مدیران و نمایندگان استان وجود دارد که البته شرایط فعلی چنین چیزی را می‌طلبد.

وی با بیان این‌که «باید ایستاد و کارها را جلو برد»، گفت: امروزه با شرایط حاکم بر زندگی مردم مسئولیتی مضاعف داریم که در راستای حل مشکلات مردم بکوشیم.

حاجی بابایی ادامه داد: امروزه تقریباً قریب به اتفاق پروژه‌ها فعال شده و پیش می‌رود و کارها به خوبی از سوی مدیران تنظیم شده است.

وی تصریح کرد: اعتبار خوبی برای ساخت و تکمیل موزه در میدان امام قرار می‌دهیم که امیدوارم مدیران همکاری کنند تا موزه برای سال آینده در میدان به اتمام برسد.

دوران زورگویی آمریکا در جهان پایان یافت
هم اکنون بخوانید

وی با تأکید بر این‌که «مدیر خوب مدیری است که در حیطه منطقه‌ای و ملی تأثیرگذار باشد»، افزود: از همه مدیران می‌خواهم اراده کنند؛ چراکه پول و زمینه‌های دیگر فراهم است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خاطرنشان کرد: برای کسی که اراده داشته باشد همه شرایط برای ارتقا فراهم است و اگر کسی خود اراده نداشته باشد هیچ چیز نیز فراهم نخواهد بود؛ در جمهوری اسلامی هیچگاه خودم را در برابر نمی‌شود قانع نکردم و اعتقاد دارم وقتی اراده شود پول و سرمیاه و امکانات هست.

وی با تأکید بر این‌که «نباید به دنبال حاشیه باشیم»، افزود: الان زمانی است که باید بند کفش را محکم ببندیم و کارها را پیش ببریم. باید به سمت فضای کار مثبت باشیم؛ چراکه ممکن است جذب دو نیروی بد، جذب۵۰۰ نیروی خوب را نیز خنثی کند. امروزه فضای امید برای همه مدیران و مردم هست، مردم در شرایط کنونی به علت مشکلاتی که دارند یکپارچه همه ما را زیر ذربین قرار داده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که «امروزه چند برابر گذشته باید مردم را در جریان کارهای خود قرار دهید»، افزود: به مردم امید دهید؛ چراکه اتفاقات خوبی در بودجه هم رخ داده است.

حاجی بابایی در پایان گفت: مردم هر چه به ما نق بزنند حق دارند؛ چراکه می‌دانیم نظام و انقلاب را دوست دارند ولی شرایط بر آن‌ها سخت گذشته است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا